måndag 30 november 2009

Barnvagnsmobiler!



Jag pysslar ju ihop barnvagnsmobiler oxå...*virka virka*. Dessa är mina tre senaste som har blivit välkommen-till-världen-presenter till två små töser och en liten kille :-)!

Tillägg:Här hittar du mönstret på en liten uggla som är grunden till alla mina barnvagnsmobilsfigurer. Byt till svart-vitt så har du en liten pingvin. Virka i vilka färger du vill och sätt på ett par små antenner så har du en liten filur.

(Antennerna gör du som följer: virka 5 lm, vänd och virka tre fm i andra maskan från virknålen, en sm i de tre nästkommande maskorna.)

Vill du ha en liten snigel i mobilen klickar hittar du mönster här.

Och om du vill ha en liten bakelse i mobilen så fungerar tårtmönstret till mitt bokmärke.


Lycka till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Kan man få beställa en barnvagnsmobil eller???
Eva

Anonym sa...

såååå himla söta. Läste att du inte tar några virkbeställningar. Synd! annars hade jag genast beställt en sån mobil till min lilla bebis som väntas om 6 veckor...