fredag 17 september 2010

Fredagspyssel.



Hittade ett citat jag gillade mycket inne hos Weronica. Väldigt titta-in-ofta-vänlig blogg. Jag gillar verkligen bokstäver i inredning, så jag skrev in texten i mitt photoshop.




Skrev ut. Ramade sedan in. Och ställde på tavellisten i tvrummet. Och helt plötsligt kändes ju hösten lite mer ok.
De två små kronorna till höger om tavlan hittade jag på loppis. Kostade 3 kr styck. De var bruna med gulddekor. Fast inte så länge efter det att jag hade fått tag på dem. Såklart.
Lite vit sprayfärg gör ju det mesta mycket finare.



Och nu till rensa-i-röran-hösten-2010. Det går bra. Snart uppe i 200 bortrensade grejor. Och det är såååå skönt att bli av med en massa skrutt. Barnens garderober är rensade. Min garnhög. Och ett köksskåp. Och alla mina gamla inredningstidningar.
Vi har skänkt bort, lagt i återvinningen och kastat. Jag och sambon tänkte att vi ska lära oss det här med Tradera.
Så vi kan sälja lite också.

Hur mycket får man för en burk gurkmeja som gick ut 2004 nu för tiden?

Ha den godaste av fredagar.

6 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jamen! helt rätt och roligt med egna tavlor. Fast jag kan bara inte tycka om hösten oavsett fina citat ;-D
Här rensas det också. Jag har börjat gå igenom inredningstidningar. Ända från 1996....

Johanna sa...

Oh, tavellister! Tavellister rules :D Och så gör även vitt. Fast inte om man lånar en hund över en dag, då är det inte vitt längre... Men görfin tavla, och görskönt citat!

kvinnan med koftan sa...

Jag vill gärna oxå chenfua men är tyvärr gift med en hamster....så jag får göra det i smyg.
Fin tavla!!

Engelska Villan sa...

Haha! Jag bjuder en femma! Man kan ju alltid lägga pärlor eller nåt i burken... ;)
Ha en skön helg!
Kram Anna

Engelska Villan sa...

...och förresten! Jag har kommit en bra bit påväg med sjalen :D Tack!
Kram igen

Monkan sa...

Fint ordspråk och vilken fin tavla det blev.

Rensa är bra. Det har jag också gjort en hel del i sommar, och det fortsätter. Mycket har gått till Stadsmissionen, fast hmmm, helst ska man ha ögonbindel på när man går dit för det brukar ju bli en och annan "ny" pryl som får följa med hem...

Nästa gång ska jag fråga om de har plats för lite gurkmeja från 2004 ;-)