söndag 2 oktober 2011

I denna ljuva ljung-tid.



Idag har vi haft fantastiskt väder. Soligt och skönt. Så vi har varit ute och pysslat lite i trädgården. Ni vet, fixat lite i rabatterna, förflyttat bort 300 tusenfotingar från plattorna till utanför tomtgränsen, rensat bort 2 kg igelkottsbajs. Härligt med lite djurliv i trädgården. Och så har vi placerat ut lite ljung.

För ljung är ytterligare en stor anledning till att gilla hösten.



Och så har jag även äntligen målat om farmors gamla ljusstake. Den var i furu. Nu är den vit. Mycket bättre.



Ljusstaken har fortfarande inte fått någon plats i hemmet. Utan flyttas för tillfället runt för att hitta det perfekta stället. I jul ska den iallafall få fina, röda stearinljus och stå i köksfönstret. Längtar.

6 kommentarer:

Emilia sa...

Ljung är verkligen fint! Och fin blev också ljusstaken!

Otaliga projekt sa...

Vilken alldeles underbar tapet!

Anonym sa...

Ljung är jättefint! Tyvärr är jag rädd för ljung.... Min mormor sa alltid att tar man in ljung kommer någon att dö. Så därför vågar jag ha ljung varken inne eller ute , bara för att vara på den säkra sidan. Och visst hade hon rätt, alltid är det någon som dör... Med eller utan ljung. / koftan

Fröken Fräken sa...

Men vad trevligt att ha så många igelkottar i grannskapet! Eller?!
Jag brukar köpa hem ljung lagomt tills att det dagen efter börjar snöa. Så om jag inte köper någon, utan bara tittar på andras fina arrangemang borde det ju inte komma någon snö!

Marie - Från en prematurmammas hjärta- sa...

Ja ljung är verkligen en färgklick i hösten :)

Petra / Popetotrora sa...

Jag älskar den översta bilden! Så fin!!