tisdag 14 oktober 2014

Virkad ugglemobilväska.

 Jag har virkat en liten uggle-mobilväska. Lite svårt att att fota nu för tiden...ni vet det där klassiska, mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. Alla redan. Men en liten mobilväska har det blivit. Ni vet en sån där liten, bra väska som är perfekt när man vill lyssna på podcasts när man städar. Och inte har fickor i mjukisbrallorna. Eller när man är ute på höstpromenad. Och vill lyssna på podcasts. Och inte har fickor i mjukisbrallorna.
Ugglemobilväskan är virkad i Tildagarn. Virknål 3,5. Jag har använt mig av fastmaskor och crocodile stitch-mönster. 
Denna uggleväskan ska flytta hem till en kompis. Som också gillar att lyssna på podcasts. Och som inte har några fickor på sina mjukisbrallor.

Och jag var på IKEA igår. Och de har sjutton inte börjat sälja julgrejer ännu. Jag är besviken. Hör du det IKEA? Besviken.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Finland säljer de redan :D

Rumpetuss sa...

Så himlans fin o smart väska!

Jennie sa...

I Älmhult hade de plockat fram för flera veckor sedan!

E sa...

I Malmö packade de upp julsakerna förra måndan..

Anonym sa...

Vad fin väska!! Har du ngt mönster på den? Skulle vara kul att få virka en sådan själv!!! <3 Your Blog!!!

Emilia sa...

Finfin!

stellaruns sa...

alltså jag älskar sättet du skriver på. alltid så roligt att läsa dina inlägg!:)

Emma sa...

Åh, vilken fin! Jag undrar också om du har mönster på den?

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

dessa ugglor,,,kan man ju bara älska!!!söt väska!

Unknown sa...

Underbara du! Idag står det på ikeas hemsida "idag börjar vi sälja julpynt!". Tamejfasiken att maute var där!

Anonym sa...

Jag har nu gjort det jag aldrig trodde kunde hända: Jag har lärt mig att virka krokodilmaskor!!!! Det var ju enkelt dessutom! Ha! Nu är ingenting omöjligt längre, allt kan hända!

Anonym sa...

Så fin :)
Finns det mönster på det?
Kram Annica

Lilla Mamman sa...

Alltså, ditt sätt att skriva är HELT fantastiskt. På riktigt.
Förresten vill jag passa på att tacka för att du hjälpte mig att sluta röka när jag upptäckte att jag var gravid. Jag var tvungen att göra nåt med händerna för att få hjärnan att inte fundera på rökbehovet och hur smarrig en liten liten cigarett skulle vara. Så jag virkade. Jämt. Nä, men väldigt väldigt ofta. Ett av mina första projekt ever var din ugglemössa som blev så himla, himla tokfin och därför gjorde att jag ville fortsätta virka och inte röka.
Min dotter är ett och ett halvt nu och är supertacksam för att jag inte rökte när hon låg i magen och heller inte nu. Hon gillar't, jag gillar't, alla gillar't! Så tack för hjälpen! <3

kungen o majkis sa...

Lilla mamman: Åh vad glad jag blev av din kommentar :-) Heja dig! Verkligen bra gjort :-)!

vajb sa...

Vilken fin! :)