fredag 28 januari 2011

Barn-fri-fri-day.



Barnfria hela helgen minsann. Ska ha ett gäng kompisar över imorgon kväll. Lite partaj. Och det kommer bli så himla trevligt.

Något annat som är himla trevligt är loppisar. Blev väldans nöjd med mina fynd jag gjorde i veckan.
Bilden ovan. Liten flaska 5 kr. Större flaskan 10 kr.
Snygga. Billiga. Heja loppis.



Dimrosa vas 25 kr. Rund lila vas 20 kr. Vit-guldig-ram-som-jag-inte-vet-vad-jag-ska-ha-till-men-fin-ändå 10 kr.



Ett gammalt härligt pianohäfte om pianoteknik 10 kr. Tog lite emot att klippa i den då det snyggt handskrivet stod Agne B 15/4 1944 i den. Men jag var ju faktiskt tvungen att byta ut mina gamla tavlor då det var jultema på dem.
Förlåt Agne, men det går faktiskt inte att ha jultavlor uppe när det nästan är februari.
Det går bara inte.

6 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Fina fynd du gjort..

Kram Mia

Emilia sa...

Vilka fina bilder på dina loppisfynd, vilka snygga tavlor det blev! Och söt uggla och vackert kuddfodral (fungerade inte att kommentera när jag var inne sist)! Hoppas ni får en härlig barnfri helg - låter underbart :)

Linda sa...

Vilken trevlig blogg jag har hittat. Och jag passade på att låna mönstret på en uggla.
Lycka till men kungen.

Kram

Fröken Fräken sa...

Somliga har tur och fyndar järnet på loppis. Andra får försöka cykla järnet genom snöstorm utan att fynda något alls. Jag gillar ditt sätt mycket bättre!

kvinnan med koftan sa...

Hoppas helgen blir toppen!

Johanna sa...

Härliga fynd, och tavlorna blev ju super! :) Tror inte Agne misstycker ;)