fredag 4 november 2011

Fredagscitatet.



Eller som Pumba i Lejonkungen sa:

"Lämna det bakomflutna framför dig."

Jag visade citatet för min sambo som opponerade sig och sa... men tänk om gårdagen var riktigt bra och man vill suga på karamellen lite?

Jaha. Så jag har gjort ett litet tillägg här nere.

Don´t let yesterday use up to much of today...unless you had a really, really good yesterday and you want to suck the karamell. In that case you can let yesterday use up a whole week.

Ha en riktigt god sug-på-karamellen-helg.

6 kommentarer:

www.vardagsbetraktelser.se sa...

Oavsett om det varit en bra eller mindre dag tycker jag att man ska komma ihåg gårdagen. Inte för att minnas det som inte varit bra utan för att lära sig av den.

Hur som helst gäller det att leva i nuet.
Delar med mig av en låt på samma tema som jag älskar.
http://www.youtube.com/watch?v=7UXto67wIGs

Kram Richard

4U2 sa...

Fiffigt! Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Dina inlägg är ju så underbara! Du kan verkligen konsten att "göra" en dag. Fredagscitaten är tänkvärda och idag ska jag verkligen suck the karamell! Tack för en underbar blogg som ger krydda till så många// Camilla

Fröken Fräken sa...

Jag som just tänkt en himla massa på hur otroligt skönt och befriande det är när man kan släppa det som varit. Man känner sig så lätt som om man kunde flyga!
Men det är ju klart, bra saker kan man ju vilja hålla fast vid lite extra. Bara det inte blir så där att man håller fast det som var bra då så länge att man glömmer bort att ha det bra nu...
Summa summarum; jag håller nog fast vid det ursprungliga citatet.

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
BloggMamman sa...

Mycket kloka ord!
Ha en fin kväll!
Kram
BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor o Mammaliv