tisdag 6 december 2011

I´m a pannbander. Yes, I am.



Nej. Det var ju just det vi kom fram till att jag inte var. Fast i detta pannbandet ser jag inte så mycket ut som en Östermalmstant...utan lite mer som jag kan tänka mig att Björn Borgs mormor såg ut. Näpp. Pannband är inte för mig. Men ibland får jag idéer i huvudet som jag bara måste testa. Och detta pannband är ett sådant exempel. Nu var jag sugen på att testa sk moucher. Eller sk popcornmaskor. Eller helt enkelt de där garnblubbarna på pannbandet.
Jag gjorde luftmaskor så det räckte runt mitt huvud. Gjorde en ring med en smygmaska. Sedan ett varv med stolpar. Nästa varv gjorde jag en stolpe i de första 7 maskorna och sedan en mouch (med 6 stolpar) i den åttonde. Fortsatte så varvet runt. Nästa varv gjorde jag mouchen mittemellan de andra moucherna. Sammanlagt 5 varv med moucher. Och tillsist ett varv med bara stolpar. Taadaa.



Och så kom ju äntligen den efterlängtade snön. Ser ni?! Härligt.

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Snyggt är det i vilket fall, pannbandet..
Snön är vacker men jag är glad så länge jag slipper den här =)

Kram Mia

Fru B sa...

Det blev jättefint! Har själv försökt använda pannband men det är ingenting för mig, inte mössa heller. KRAM

Emilia sa...

Fint pannband iaf!