fredag 13 juli 2012

Nämen.

 Idag kl 13 lämnar vi fina Kungen på sitt kortis. Han är där en helg i månaden och nu är det dags.
Och idag kl 14 lämnar vi Majkis hos sin farmor och farfar. Hon ska ut och segla med dem i helgen.
Men hoppsan. Då blev vi visst barnlediga i helgen. Så det kan bli.

Majkis är väldigt laddad inför segelturen. Och i år är det gosedjuret Findus tur att följa med. Vilken tur att flytvästen jag virkade till Ior förra året, även passade Findus.

Majkis: Vad bra för Findus att han får följa med! Han är glad som en nektarin!!
 Och till sist ett tips så här i saftar- och syltartider. Saft och sylt är ju himla gott, men säkert meckigt att göra. Speciellt om man som jag inte är så väldans hemma i köket. Och här kommer det superbra tipset:
Skaffa världens raraste granne.
Och nej, ni kan inte få min. Skaffa en egen.

I helgen ligger jag i soffan kollar på hyrfilm och äter ostbågar, virkar, shoppar, går på bio och äter popcorn, äter på indisk restaurang. Och jag har sovmorgon. Sovmorgon, ni vet, som i att vakna av sig själv. Som i att gå upp när man själv känner för det. Sån sovmorgon ska jag ha. Två gånger.

Ha en riktigt go helg nu!

8 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Åh vad mysigt! Jag önskar dig en riktigt underbar slapparhelg med kärlek och god mat!

MammaElva sa...

Oj, värsta lyxen att vara barnlediga hela helgen. Mys! Det gör en glad som en nektarin att vara det ibland. Hoppas ni får riktigt mysigt!

Rumpetuss sa...

Vilken härlig helg ni har framför er!!! Passa på att njuta av varandra! Å vilken fin flytväst!!!

Petra / Popetotrora sa...

Mysigt med en lugn helg för bara er två! :-)

kvinnan med koftan sa...

Njut och gör bara det som faller in.

Annika sa...

Glad som en nektarin kommer jag vara imorgon, då jag också får sova tills jag vaknar av mig själv. Den är väldigt tjusig, den där flytvästen!

Lola sa...

Lyllo dig! Mina små har vattkoppor. Jippi, det var den semestern. Tur att man kan virka!

sveas punkt. sa...

Glad som en nektarin... Det var värst :) Precis som jag känner övet att ha hittat hit, oj vad fint, kul och inspirerande! Tack!!