onsdag 3 oktober 2012

Sicksackvirkad rundsjal.

 Jag blev ju väldans inspirerad av Missoni-mönstret. Som blev väldigt aktuellt igen för en vecka sedan på Lindex. Sicksackigt är ju härligt. Jag drog fram ett gäng av mina restgarner som skulle passa fint ihop. Och satte igång att sickelisackvirka. Mönster hittade jag här. Och jag gjorde 4 toppar på min rundsjal. Började alltså med 66 lm. Och virknål nr 5. Och så påt bara.
 Färgglad men ändå lite murrig på något vis. Precis som hösten. Och precis som jag ville ha den.
Inför det här inlägget tog jag typ 100 kort på mig själv i sjalen. Men på alla korten såg jag sur ut. Eller för glad. Eller hade dubbelhaka. Vindögd?! Suddig. Eller såg förbenat trött ut. Tror inte Top Model Sverige kommer höra av sig inom den närmsta tiden. Men man vet ju inte. De kanske behöver någon i bakgrunden. På en Halloweenbild. Bäst jag övar på mitt morrande. Eller vad nu zombies gör. Grymtar?

Nu har jag en finfin rundsjal iallafall. Grymt.

29 kommentarer:

marremorr sa...

Ja, den blev verkligen finfin! Läckra färger som piggar upp i höstdunklet!

Linda sa...

Sjukt snygg!

Maria sa...

Läcker!

Trådanten sa...

Den blev jättefin, minst lika fin som Lindex-varianten!

Ellinor sa...

Såå fin! Synd att jag inte har några fina restgarner. Dags att fylla på garnförrådet!

Anonym sa...

Länken funkar inte :-( va är det för hemsida?

Sofie Regnström sa...

den va jättefin! Vill också ha länken till sicksack virkning som sagt din ville inte funka :)

Rumpetuss sa...

Superfin sjal - vill oxå ha!!!!!

Mia sa...

Lovely! Så där härligt färgglad som man behöver ruggiga höst och vinterdagar.

kungen o majkis sa...

Nu fungerar länken minsann :-)!

Engelska Villan sa...

Så snygg!!! Jag har varit sugen på sicksack länge, nu ska man kanske testa igen :)
Kram!

Trädgården på Höjden... sa...

Underbara färger på underbar sjal
Hälsar Åsa

Fröken Fräken sa...

Fränt! Även om jag som vanligt inte förstår hur man beter sig för att virka något sådant snyggelisnyggt.
Och konstiga bilder är alltid kamerans fel. Alltid.

Trixiyo sa...

superfin =)

Sarah sa...

Åh så fin!! Som allt annat du gör såklart! :) Jag vill oxå göra, men.. fattar nada av den beskrivningen! Och med Googles översättning vet vi ju hur himla bra det blir.. ätpinnar?! Så kaaan inte du hjälpa mig/oss som inte fattar..? Puss på dig!

Annika GW sa...

En tanke jag också haft ett tag! Att göra något i sicksack!Får nog ta tag i detta för nu blev jag lite sugen!/ Annika

CreandoPhoto sa...

Nej, inte för Halloweenbilden. Den har de bokar mig för redan. Och det behövdes inget mer för rätt stämning! :)

Halsduken är grymt snygg! Vill ha!

Marie sa...

Fin! :)

Luxxie - Kreativt kaos sa...

riktigt fin! Smart idé på en rundsjal. Den ser riktigt mysig ut :)

Anita - AnniesGranny sa...

Jättesnygg! Härliga höstfärger!

Engelska Villan sa...

Hej igen!
Vilket garn använde du? Kramelikram på dej :)

kungen o majkis sa...

Engelska villan: Jadu...det var allt en salig blandning :-D! Lite av varje av Frejagarn, jubileumsgarn och raggsocksgarn. Det är iallafall de jag kände igen i restgarnshögen ;-)!

I M sa...

Jättefin!!

Helena, Craft and Creativity sa...

Väldigt väldigt snygg! Jag blir sugen på att göra en själv. :) Man blir glad av den.

Malin på pastill.nu sa...

Helt underbar, såklart! Du är bäst!

Anonym sa...

Fin! Kaaan inte du bara skriva ner en förklaring till hur "3 st dec" och "2 st dec" går till? Resten tror jag att jag fattar. Kanske. Möjligen. Har tittat här: http://www.garnstudio.com/lang/se/ordliste.php?list=seendenl

/Ingis

Karin sa...

Hej! Kanonsnygg och jag kan bara hålla med dig om att mönstret är super, man blir liksom sugen på att shoppa eller virka förstås, Karin

Gittans Pysselsida sa...

Ja den är läcker ...men svensk beskrivn. hade ju varit bra....finns det nånstans?
Kram

Knutholger sa...

Hej, har du någon känsla för hur många gram den väger? Jättefin