tisdag 24 mars 2015

Litet lerigt påskpyssel. Och litet hjärtligt pannband.


 Majkis kom hem med det första påskpysslet från fritids. En ursöt liten kanin av lera som torkar av sig självt. Hon hade knölat ner den i sin ryggsäck. Så den var förstås inte i ett stycke.
När jag satt där med Karlssons klister i högsta hugg tänkta jag att jag skulle kunna göra en tavla av kaninen. För att skydda den mot eventuella framtida ryggsäcksnedstoppningar. Jag skrev ut en bakgrúnd från nätet och ramade in. Och klistrade fast kaninen på glaset. Och vips så fick Majkis en väldans söt tavla.
Och det fick bli ytterligare ett alster med det roliga hjärtmönstret. Eftersom möss-säsongen är slut, nästan iallafall, fick det bli ett litet pannband till Majkis. Något som värmer öronen tills den riktiga värmen kommer. 
Nästan så jag vill ha ett själv.

Och vill ni veta en cool grej? Detta är mitt 700:e inlägg på bloggen. Hur sjukt är inte det?

6 kommentarer:

Ida sa...

Så tacksam att du har tid och lust att blogga på. Grattis!

Anonym sa...

Så sött!...som allt fint du gör! <3

Tusen Tack för alla trevliga och fina inlägg man får ta del av från dig!
Grattis till det 700:e inlägget och STORT TACK!!
Kram / Ingrid

Vajb sa...

Åh! Tavlan blev ju bara super-duper-söt! :)

Systeryster och jag .... sa...

å vad fin tavla bra ide

jag har sparat hjärtmönstret och skall pröva en dag när tålamodet finns

en liten fråga var skriver du ut baksidor på nätet finns det sådana sidor?

Strikketine sa...

Grattis med blogg-jubileum! Du skriver helt fantastisk!
God påske!

Rumpetuss sa...

Men vilken fin tavla!!!! Måste nog härmas lite och göra sån fin tavla med min tjejjas pyssel också!! Å pannbandet, superfint!!! 700 inlägg, det är ju galet! Ser lätt fram mot minst 700 till :0)