torsdag 31 januari 2013

Turkos-rosa loppisfynd.

Återvinningsbutiker. Jag gillar dem. Och speciellt den som ligger i vår lilla stad. För det verkar som att ingen som handlar där gillar det jag gillar. De köper mer krukor i form av svanar. Bruna tallrikar med beigea blommor. Och små stentroll som det står världens bästa mormor på. Och de som prissätter verkar inte heller ha nån jättekoll. Så chansen är stor att göra fynd. Behöver inte ens slåss om grejorna.
Vasen ovan köpte jag för 30 kr. Älskar. Rosa och turkost tillsammans gör mig glad.
Och den lilla ljusturkosa vasen nedan sen. Den med rosa blommor och gulddetaljer på. Ja, 10 kronor fick jag ge för den.
Min sambo brukar undra lite fint vad jag ska ha alla vaser till. Då brukar jag köpa 3 tio-pack tulpaner och stoppa en i varje vas och ropa glatt: PUH! HIMLA TUR ATT JAG HADE VASER SÅ DET RÄCKTE DEN HÄR GÅNGEN MED!

Och Kungen & Majkis-familjen spenderar ju en hel del tid i landstingens väntrum. Och jag har ju hört att det inte går så bra för landstinget. Deras ekonomi är ju ganska kass. Och nu börjar det även märkas i väntrummen.
Så här såg det ut på en väntrums-vägg sist vi var i landstingets lokaler:
Riktigt, riktigt hårda sparkrav nu alltså.

Sen, när jag skrapat min TIA-lott och dragit in storvinsten, kanske att jag skulle kunna bidra med något lite mer exklusivt till dem att sätta på väggen. Jag tänkte mig något sånt här:

Ja, jag vet, Landstinget. Ni behöver inte tacka. Bara roligt att kunna hjälpa till.

12 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

Hahahaaa du är rolig du ....och generös.

Helena sa...

Hej!
Första gången jag hälsar på här! Vilken härlig blogg...Rödluvemössan var ju bara föööör underbar!
Ha en fortsatt bra dag!
Helena

Annika GW sa...

Klart bättre än en äkta Picasso! Underbart roligt! / Annika

Rumpetuss sa...

Klockrent med landstingets nya konst, kommer bli sååå fint :0). - jag jobbar på landstinget och jag kan säga att den konst som sätts upp är sådär så picassotavlan är så mycket finare!!!!

Pysselpinglan sa...

Hahahahaha! snygga tavlor!
Fina fynd du gjort, fint med rosa o turkost

Mamma Mia sa...

Virka en väggdrake till oss på landstinget i stället. Kan vara kul att få lite eld i baken så att det blir fart i väntrummet. Det slår ut vilken Picasso-tavla som helst :)

Hildas hem - Sofia sa...

Haha! Du är ju rolig! De där notislapparna är humor på hög nivå :)

Ljuvlig vaser också! :)

Hoppas att du får en fin helg!
Stor kram till dig

Anonym sa...

Du är så rolig, ha ha ha, jag älskar din blogg!!!

Kram Victoria :)

http://cirkusiskogen.blogspot.se/ sa...

Lyllos dig som bor i en stad som verkar vara fylld av människor med "annorlunda" (dålig)smak. Jag gillar att tjuvkicka på vad andra köper, ibland blir man nästan rädd.
Klart att man aldrig kan få för många vaser! //Sanna

MirEll sa...

Hahaha, du är ju bara för rolig! =D

Helena, Craft and Creativity sa...

Hahaha! Dagens gapskratt! :-) Tack!

Anonym sa...

HAHAHA, du får mig att SKRATTA! Och vet du, det är längesen jag gjorde det!
Hälsningar från en 7-barnsmamma som tycker det är allas rättighet att ha tid att virka