torsdag 17 januari 2013

Vänte-fåglar.

Flyttfåglar har ni ju hört talas om. Men väntefåglar är nog mindre vanligt. Riktigt sällsynta små rackare. Jag har ju bara har gjort ett par stycken innan. Och nu var det dags igen. Två i min närhet är nämligen gravida. En har inte så jättelångt kvar, ett par månader bara. En får vänta ända tills i sommar.
Och väntan kan ju vara fasligt lång. Så jag gjorde två små pippifåglar till dem som kan hjälpa till att få tiden att gå lite snabbare.

Först en liten pingvin.
 Och så en liten slumrande vänte-uggla.
 Båda fåglarna är virkade efter mitt ugglemönster och virknål nr 3. Tildagarn.
Etiketterna gjorde jag i photoshop och skrev ut på fotopapper.

Hoppas att de fungerar någotsånär bra.

Paketen pyntade jag sedan med rosa garn och rosa och blå knappar. Gillar att pynta med knappar. Knapparna köpte jag från Make and Create.  Jag hade inga knappar kvar ju. Så det fick bli en liten beställning. Ett gäng färgglada knappar för endast 89 kr. Men nu har jag redan använt tre av knapparna till paketen. Skit också...nu har jag ju bara 997 st kvar.

26 kommentarer:

Monica sa...

Så jättefina presenter!
Kram Monica

Lisa sa...

Underbart, idag gick jag in på din blogg just för att ge mig på en testuggla för att kanske göra fler till en kompis som snart drar barnvagn igen!! Och se, där är de fina små fåglarna :)! Tack för all inspiration och fina mönster och tutorials!

Carro sa...

Du är en sån otrolig inspiratör och man får ju sån galen lust att skapa efter att man har varit inne på din blogg :D Blev just tvungen att bställa ett gäng knappar jag med som man kan hitta på något roligt av... Om du nånsin slutar blogga kan man lika gärna släcka ner hela cyberrymden ;) Kram från en som lusläser allt!

Ida sa...

Vilken fin inslagning!
Den ska jag minsann kopiera nästa gång jag ska ge bort present. Tänkte inte att knappar kunde passa på paket men det gick ju alldeles utmärkt.Brukar ibland slå in presenter i tyg istället för papper. Oftast till dom som syr allt möjligt. Och dom brukar börja planera på en gång vad det ska bli av tygbiten.

Helena, Craft and Creativity sa...

Bedårande pingvin och uggla! Ursöta verkligen. Och gissa om jag gillar ditt paketpynt!!! :-) :-) :-)

Tusen tack för din beställning och för länkningen! Vad roligt att du blev nöjd med dina knappar! Vet du, mina är faktiskt nästan slut - jag var tvungen att ta hem en påse till... förstå hur mycket har jag knapp-pysslat! ;-)

Mia sa...

Älskar dina ugglor och vill göra fler. Men de på vagnen får räcka annars kommer bebisen undra om det verkligen inte finns andrs djur än ugglor. Har du några andra trevliga djurmönster? Tänkte till sängmobilen😉

kungen o majkis sa...

Mia: Så här på rak arm har jag bara en liten snigel som funkar i mobiler. Den hittar du här :-):
http://kungenomajkis.blogspot.se/2011/09/lilla-snigel-akta-dig.html

Annars har jag använt ugglemönstret och virkat svart huvud, svarta vingar, vita ögon och gul och svart-randig kropp. 0ch gjort getingar. Med antenner på huvudet (samma som på snigeln) :-).

Allt blir liksom gulligt med antenner på huvudet. Ugglor med ;-).

reSIRIkulert sa...

En kjempefin idè!!
Takk for at du deler.
Siri

Johanna sa...

Uuuunderbara! Kanske, kanske möjligtvis att jag skull ge mig på att testa att knåpa ihop en sån där liten varelse av något slag. Jag har faktiskt en lär dig virka-bok, kanske dags att börja kika i den nu =)

Cias Små Ting sa...

Mysig idé! Jättefina fåglar och paket!

Engelska Villan sa...

Så gulliga vänte-fåglar :) Tiden går definitivt snabbare med en sån vid sin sida...
Jag har virkat massor av såna där ugglor efter ditt mönster. Selma har en på sin cykelnyckel till exempel.
Snygga etiketter också, har du en sån där stansapparat för stjärnorna?
Ha en skön helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Vilken fin idé med vänte-fåglar och vad coolt att använda knappar till paketen. Tack för bra tips!
Gillar din blogg. Massor. Bara så du vet ;0)
mvh Agneta

Myet sa...

Vilken mysig idé med väntar fåglar. Kanske skulle vara en stork i skaran oxå ;)
Jaja du har iaf gjort mig 89kr fattigare. Kunde ju inte göra annat än handla lite knappar, är lite beroende av knappar. Lyckades behärska mig från att beställa nå mer iaf :)

Satu Pysselblogg ! sa...

Så fint du har gjort! Håller själv på med små ugglor!
Kram Satu

CreandoPhoto sa...

Du måste vara en av världens bästa kompisar! På rikt!

Och knapparna är ju så underbara att man vill äta dem...och då har man ju ännu färre sen :)

Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Sån himla gullig idé <3

Photo by Maria sa...

Men så söta väntefåglar.. Och paketen med knappar blev ju så fina.. Men ta det lugnt med knapparna nu när du inte har så många kvar ;)

Kram Mia

Fiff sa...

Vilken söt tanke, blir varm i hjärtat ♥

Fröken Fräken sa...

Med pingviner och ugglor kan det ju inte bli annat än succé!
Och den är virkade sjalen nedan - jag vet inte vad jag är mest imponerad av, sjalen i sig eller den beskrivning som du gjort med foton och allt! Jag brukar knappt hinna med en Före-bild jag..

Louise sa...

Vilken fin idé med väntepresent, för väntan kan ibland kännas olidliiiigt lång! Är så glad att jag tittar in här med jämna mellanrum och blir inspirerad av dina härliga bilder och text! Inspirerande till tusen! /Louise

Annika GW sa...

Så fiiina! Synd på knapparna, men om du "bara" har 997 st kvar kan du väl köpa ett gäng till! / Annika

Anonym sa...

Vilken söt idé! Undrar om du finns på instagram?

kungen o majkis sa...

Engelska villan: japp, en stjärnstans i form av en tång...verkligen en av mina favoriter i pyssellådan :-)!

Anonym: näpp, är inte på instagram...men om jag får för mig att börja hänga där med så hojtar jag :-)!

Anna sa...

Men guu så söta!
Vilken fantastiskt bra idé och fin present!

Härlig blogg, hit återkommer jag gärna!

Anna sa...

Men guu så söta!
Vilken fantastiskt bra idé och fin present!

Härlig blogg, hit återkommer jag gärna!

Cicci H sa...

Vilken underbar idé!