lördag 13 april 2013

Fredagscitatet. Nu på en lördag.

Jag är här. Har bara alldeles för lite tid för bloggen. Jag har bara alldeles lite fullt upp med nya köket och så. Men ett skönt citat hann jag iaf pyssla ihop i photoshop. Sköna citat har man alltid tid för.
Men nu börjar äntligen vårt kök se ut som ett kök igen. Alla skåp uppe och på måndag börjar vi kakla. Och med vi menar jag min rara pappa. Själv bär jag grejor, städar undan och fortsätter hålla i skadebiten. 7 plåster har jag haft på händerna senaste veckan. Jag inser att vi snart måste köpa nya plåster. Kanske speciellt efter vår 63-årige elektriker skadade sig i måndags och han fick välja mellan ett Simba- och ett Lilla My-plåster.

Och häromdagen så var det en bilaga till vår dagstidning med en massa bostäder till salu. Och huset här nedan fick vår uppmärksamhet. Det ser ju väldans fint ut och så. Nära vattnet och möjlighet till att ha båt. So far, so good.
Och så tar vi en lite närmre koll....
Förstår väl vem som helst att det kommer bli ganska så svårt att sälja ett hus där Liemannen bor på bryggan.

Nu är det full tävling mellan nya köket och nya virkade sjalen om vem som kommer bli först klar och få visas först på bloggen. Säg inget till köket, men jag skulle nog lägga mina pengar på sjalen.

Ha en fortsatt härlig helg.

18 kommentarer:

MARIA sa...

Haha! Liemannen! Love it! :D

Systeryster och jag .... sa...

Trevligt att få nytt kök'

Trevlig helg

Photo by Maria sa...

Ja fy, Liemannen vill man ju inte ha så nära.. Får sätta dit ett schackspel så kanske han stannar på bryggan och spelar ;)

Kram Mia

Sofia -skräddaren sa...

Vilket plåster valde elektrikern? ;)

kungen o majkis sa...

Simba :-D!

Petra / Popetotrora sa...

Ja, sköna citat har man alltid tid för. :)

Ha en mysig lördagskväll!

Anna-Karin sa...

Låter som här hos oss - fullt ös medvetslös ;-)

Fröken Fräken sa...

Inte nog med att man måste ha en lieman på bryggan, det var då inte vackra fönster på de där burspråken heller, om jag får säga det.. Men annars trodde jag att skador läkte mycket snabbare med ett snyggt Disneytryck på?! Är det inte så??
Jag är sugen på att köpa överskåp från Ikea för att göra en sideboard till vardagsrumsväggen, men det verkar ju vara ett fasligt skruvande.

Anonym sa...

Har just börjat med en sjal! Höll aldrig på att komma i säng. Hur kul som helst! Tack för en mycket trevlig blogg!

Catty sa...

Haha :o Det såg ju riktigt läskigt ut !!!

CreandoPhoto sa...

Ehhh, hur tänkte de där? Nytänkande hos mäklaren som känns ... inte helt rätt ... om man säger så :)

Kramar

Nenne sa...

Spökhus, kommer aldrig att bli sålt.
Huvvaligen!

Tack för superkul inlägg - som vanligt!

Trevlig måndag!

Karin sa...

Skoj. Jag tänkte precis detsamma om det huset när jag såg det i tidningen. Ha det gott.

Anonym sa...

Jag smyger omkring lite på din blogg stup i kvarten - den är jättefin och så inspirerande. Jag är helsåld på det snygga typsnittet som jag ofta sett i bloggen, som t ex i citatet i detta blogginlägg. Snälla, snälla säg... vad heter det, vad heter det... *hoppar upp och ner av förväntan här* :-)

kungen o majkis sa...

Typsnittet heter Things We Said :-)!
Och det en av mina stora favoriter med :-)!

Anonym sa...

Tack för svaret - ska genast harva igenom world wide web efter det typsnittet, det är verkligen jättesnyggt. Ha en skön lördag med Kungen och Majkis - mina favorit "web-barn" :-)

Mary Sane sa...

Hahaha det var det sjukaste jag någonsin sett! Who wants to live in the haunted house?

Linda, Fröken S sa...

Snygg liemannen där på trädäcket! Hmmm... undrar om han smyger runt på nätterna och bara försöker smälta in på dagarna...