torsdag 15 april 2010

No more virkelivirk.

Det började med att jag fick som stickningar i vänsterhanden i förrgår. Och igår hade jag det i hela armen. Idag fortfarande stickningar i hela armen plus att pekfingret började rycka hejvilt. Åkte till tant doktorn, och tant doktorn sa tre saker:

Antagligen karpaltunnelsyndrom, antiinflammatoriska tabletter och virkförbud minst en vecka.



Men gaah, hur ska jag klara mig utan mitt virke?!
Och hur komiskt är det inte att få stickningar av virkning?
Och ger medicinen några bivirkningar? Ja. Ok. Den sista var dålig. Jättedålig. Förlåt. Jag ska sluta skriva.
Nu.

4 kommentarer:

miOmolly sa...

hihi...stickars dig;) Förlåt, kunde inte låta bli, tycker synd om dig. Du är säkert överansträngd av allt virkande, vila gör nog susen. Kram till dig. P.s Har inte hunnit tänka på vilka/vilken mössa jag önskar beställa ännu, men jag återkommer.

Photo by Maria sa...

Tur att humorn finns kvar .. Ha ha.. men så tråkigt att di fått stickningar i fingrarna.. Hoppas det verkar nu med medicinen så du kan komma igång med din virkning igen..

Krya på dig i händerna..

Kram Mia

Skalmans mamma sa...

Åh nej, din stackare! Hoppas att medicinen hjälper fort.
Kram

Li.W sa...

Men så tråkigt! Krya på dig!!!
Kram Linda