tisdag 6 april 2010

Och så var glada påsken slut.



Vi har haft en riktigt trevlig påsk, med målade ägg, en massa godis och god mat. Kungen fick en tjusig mössa, en Björn Skifs-skiva(ja, jag kan fortfarande inte rå för hans musiksmak), och två par fina strump-par i sina ägg. Majkis fick hårsnoddar, böcker, en liten båt, och en påskkärring-dräkt, plus att hon för första gången fick godis i sina ägg...och det märktes. Snacka om sockerkick.
Hon sprang runt som ett yrväder och utbrast i små glädjetjut då och då. Jag frågade henne i förbifarten:
-Majkis, är du inne i någon slags sockerchock?
Då stannade hon upp och sa frågande:
-SOCKERKAKA?! JAAAAAAAAAAA!!!....och sprang sedan vidare med armarna i vädret.

Lite virkat har det blivit i påsk också. Denna fick svägerskan i ett litet påskägg...då vi nyligen fått reda på våra barn ska få en liten kusin i höst.
Mysigt.



På lappen står det:

Jag är en vänte-uggla. Jag gör så att tiden går fort när man längtar efter något.

Och så en liten söt mössa till en liten söt tjej.

2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Klart Kungen skall ha en Björn Skifs skiva :-)

Sockerkick kan vara på både gott och ont men glad verkar Majkis ha varit iaf.. Ha ha

Vad söt liten vänteuggla och fin mössa..

Kram Mia

Sandra sa...

Kunde inte hålla mig från att kika!!:-D
Den är underbar!!!Åh, vad glad jag blev nu! Posten får gärna komma snart!:-)
Kram i massor