torsdag 9 februari 2012

Nackhur. Såklart.

Ni vet den där t9-funktionen som finns i telefoner? Som gör att ibland när man har skickat ett sms, har den helt sonika bytt ut dina ord mot helt andra, som gör att smset är helt oförståeligt? Ni vet den funktionen? Växer den funktionen möjligtvis bort på en 07-modell?

Mamman:-Vad målar du?
Majkis:-Det är en nackhur.
Mamman:-Är det natur menar du?
Majkis:-Nej, en nackhuuuur. Det är när en fru och en sol lever i en modig fantasi.

Ok. Kontakta operatör va?

9 kommentarer:

Malin sa...

Ja, ni har fått två starka barn, så är det bara! Lycka till i tonåren :) Det som Kungen inte klarar av, kommer nog Majkis snabbt fixa..

alarnophotography sa...

Haha helt underbart! Hoppas verkligen du skriver ner allt roligt du får höra (förutom här då)

Påminner mig om en smskonversation med maken för ett tag sedan där jag påminde om att han måste sätta upp sonen i kö till simskola och fick som svar: "va, varför ska han gå på det?" och mitt svar var typ: "öh, för att det är väl bra att kunna?"....tills jag upptäckte att jag skrev simskola men mobilen gjorde om det till indiska och maken tänkte att nu har väl hustrun fått stora fnatten...

Photo by Maria sa...

Underbara Majkis...

Kram Mia

Ninja sa...

Jag vet....min mobils T9 funktion bytte ut ok mot öl hela tiden....

Emilia sa...

Ha ha helt underbart!

Johanna sa...

modig fantasi, modig fantasi - var tusan har hon fått det ifrån? Roligt som attan är det iaf, när man är åskådare. Lite mindre roligt för er kanske, som måste tyda hennes ord ;)

Fru Olsson sa...

Och vilken fantastisk bild! Kluriga tjejen.

Karin sa...

ROFL
Jag har också felsökt denna bugg på min 07a utan resultat. Beslutade mig för att se det som del av charmen :-)

Carleb sa...

Vilken poet och filosof hon är! Skriv ner allt!! :-)