tisdag 7 februari 2012

Virkad pilotmössa.



Denna mössan virkade jag ihop under Kungens sjukhustid. Något måste man ju ha att pyssla med. Och bästa grannarnas lille kille hade ju vuxit ur sin ugglemössa. Och självklart skulle han ha en riktig flygaremössa. Vintagestyle. Grundmönstret är mitt ugglemössemönster. Med virkat uppvik och tuffa flygare-glasögon. Jag använde virknål nr 4 istället för 3,5. Lite större skulle ju mössan vara. Lille A fyller ju ändå ett halvt år precis idag.
Och mössan, den blev ju perfekt. Lite att växa i, men det blir ju antagligen inte vår imorgon. Heller.


Och jag undrar om det inte är en gnutta olagligt att vara så förgrömmat söt.

24 kommentarer:

Annika GW sa...

Vilken fin och festlig mössa! / Annika

Cias Små Ting sa...

Vilken härlig mössa!!
Bra idé!

kvinnan med koftan sa...

Åhhh Snälla snälla!
Kom och bo granne med mig!!!!
Eller med mitt lilla barnbarn Emilia åtminstone...
Please!!!

sandra sa...

Underbar mössa och en galet söt bebis=)


Kram Sandra

Emelie F sa...

Tusen tack igen för den helt underbara mössan! Inte illa att ha så himlans trevliga grannar, som dessutom kan virka (eller, en av er iaf:-)...) Fint kort på älskade lilla skrutten också :-)

Emilia sa...

Cool!

Malin på pastill.nu sa...

Så himla himla jättesöt mössa! Och grattis till vinsten av den finfina mössan! Och vad skönt att ni är hemma med Kungen igen!

alarnophotography sa...

Galet fin, du är otrolig!

Photo by Maria sa...

Du är fantastisk på att virka.. Hur fin var inte denna pilotmössan och hur söt är inte killen som fått äran att bära den..

Kram Mia

Johanna sa...

Hur underbar som helst! Ungen alltså ;) Nädå, mössan med! =)

Therese Larsson sa...

Det bara sprutar ideer ur dej!!Ännu en jätte fin mössa och vilket charmtroll. Tusen tack ännu en gång för all inspiration.
Hoppas allt går bra för Kungen nu när han har kommit hem.
Är inne ofta på din blogg för jag gillar det du skriver!!
Kramis

Fru Bävers virkvrå sa...

UNDERBAR!!!!

Fröken Pimpinett sa...

Vilken underbar mössa på det sötaste lilla barnet! Skönt att ni är hemma igen med Kungen!

Helena, Craft and Creativity sa...

Måste vara olagligt! Helt klart. :) Superfin mössa också!

IA Nyckelpiga sa...

Fantastiskt fin och orginell.

Marie sa...

Finfin mössa! Tänker på Kungen och hoppas att allt går bra.

Mia sa...

Men Åh så fin alldeles underbar?

Mia sa...

Borde det inte var olagligt att virka så söta mössor? :-) Måste se om jag inte kan få till en virkad mössa efter ditt mönster, fast lite större för lillebror är ju faktiskt över två år nu..

Sanna sa...

Helt sjukt underbar mössa! <3 <3

Anonym sa...

Hej..
Helt underbara mössor.
Gör du beställningar?

Mvh Caroline.
skate_jimmy@hotmail.com

Anonym sa...

Hej är glasögonen invirkade eller har du virkat de för sig å sedan sytt på??? Tänkte testa att göra en såhär super fin mössa till sonen.. Med vänlig hälsning, lina

kungen o majkis sa...

Hej Lina: Det är virkade rundlar och ett virkat band som jag sytt på i efterhand :-)!

Rigmor sa...

Men vilken helt underbar mössa! (Och söt kille, som är ett år äldre nu, om jag förstått det hela rätt.) Du har inte lagt ut nåt mönster, va? Bästa vännnan fick tvillingtjejer i november, och när jag nu sett din fina mössa mste jag nog virka en var åt dem, känns det som. :)

kungen o majkis sa...

Rigmor: Nä det finns inget mönster..jag hittade på vartefter :-)...men grundmönstret är efter min ugglemössa :-)!