tisdag 16 februari 2010

Idag fick vi användning av silvertejp igen.




Silvertejp is tha shit.

Idag var vi nämligen på sjukhuset och justerade det sista på Kungens ståskal. Han verkligen njöt av att få stå igen och började genast skaka på huvudet och vifta med armarna som om han var ute och joggade en sväng. Precis som han brukar göra i skalet. Precis som mamman borde göra i spåret.

Jogga alltså. Inte skaka på huvudet. Det hade ju varit jättetokigt.

Det blev en del väntetid mellan justeringarna och då är det tur att Kungen har sin musik att lyssna på när det blir tråkigt.



Idag sjöng han BABY BABY om och om igen för de fikande människorna i cafeterian. Förutom semlor är väl kunglig skönsång något av det bästa man kan få till kaffet.


Kungen gillar ord. Och han gillar att smaka på ord. Ändra lite på dem. Ikväll när vi åkte hem från sjukhuset var det ordet mamma han smakade på.
- Mamma. Mamma. Mammat. Mammat. Mammut.
Jag hoppas att det inte betyder att han tycker att jag är en mammut. Apropå fettisdagen alltså. Jag börjar visserligen bli lite uråldrig, och lite rundare och lite aningens hårig. Och så.
Jag googlade på ordet mammat och det är tydligen en skitsnygg typ ukrainsk fotomodell. Christina Mammat tydligen.
Nä, nu ljög jag. Men det hade ju kunnat kompenserat själva mammut-kommentaren.



Här är en bild på en bukett med tulpaner som jag gav till sambon på allahjärtansdag. Och det hade absolut inget att göra med att jag älskar rosa tulpaner och att jag själv ville ha dem.

Nä, nu ljög jag visst lite igen. Förlåt.

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Silvertejp är guld värt :-)

Ja skönsång av Kungen och en semla måste ju vara toppen på en fika, man hade velat suttit där :-)

Kram Mia

Husflugan sa...

Själv är bäste dräng som vi brukar säga här hemma. Eller som jag brukar säga i alla fall eftersom det oftast är jag som är bäste drängen. Tänker på tulpanerna alltså. Själv är jag svag för vita tulipaner.

kungen o majkis sa...

Nattmia: Ja, silvertejp är väldigt praktiskt :-D! Ja, egentligen att caféet skulle ta lite extra betalt för underhållningen också ;)! Kram!

Husflugan: Ja, det är det bästa...att vara den bästa drängen...själv ;-D! Vita tulpaner är också fint...men rosa är finare :-P!