söndag 14 februari 2010

Love-yummie.

Hoppas att ni har en riktigt härlig alla-hjärtans-dag med mycket kärlek i stugorna.
Själv virkade jag, dagen till ära, en ny sorts kaka. Nämligen kärleksmums. Eller snoddas. Eller gasverkets chokladkaka. Ja, hur som helst.... en chokladkaka med glasyr och kokos på toppen. Så.



Jag har också lyckas virka ihop en ny mössa till Majkis. Ja, själva ihopvirkandet kanske inte var så svårt trots lite nytt mönster i mössan...det svåraste är att få Majkis att ha kvar mössan på sig och att sitta still medan man tar kort.



Denna gången tog jag hjälp av tittut-lek, silvertejp och en god bok.

8 kommentarer:

Strumpetossa sa...

Vilka gobitar...de ser riktigt smaskiga ut! Och vilken underbar mössa på en supersöt tjej ;)

Photo by Maria sa...

Kakorna är så fina.. Leila släng dig i väggen ;-) De ser så goda ut trots att de är virkade..

Vilken underbart fin mössa på en gullig liten unge..

Kram Mia

Filimarans Funderingar sa...

Mmmmums vad gott det ser ut, svårt att välja kaka till kaffet. Vilken fin mössa du har virkat.

Elin sa...

Glad alla-hjärtans-dag på er också! Vill bara tala om att jag har fått många komplimanger för mössan du virkade till mig.

kungen o majkis sa...

Filimaran, Strummpetossa, Nattmia:
Tack ska ni ha, vad rara ni är :-)! Kram!

Elin: Vad jättekul att du får komplimanger för mössan :-)!! Kram!

Anonym sa...

Vilken förmåga Du har att få mig,
som tittar in ibland, att le!
Tack för det!
Kramarom,
Ingrid

Li.W sa...

Hej!
Jag hittade hit idag och vilken underbar blogg du har!!!! Jag kommer definitivt att återvända.
Super fina mössor!
Kram Linda

kungen o majkis sa...

Ingrid: Tack ska DU ha för att du tittar in :-)! Kram!

Li.W: Kul att du hittade hit! Och varmt välkommen tillbaka :-)! Kram!