fredag 19 februari 2010

Nu går jag sjutton i ide.



Det har kommit massa snö senaste dygnet och det beräknas komma ännu mer i helgen. Härligt. Och åh, så uppfriskande.
Man börjar kanske bli lite nöjd nu. Ganska helnöjd faktiskt.

Kungen har haft en av sina nattliga konserter igen inatt. Han vaknade vid 23.00 och sjöng och sjöng fram till klockan 04.30. Allt från Alcazars Stay the night till Lasse Lindhs Jag ska slåss i dina kvarter. Inget känns ju mer passande än lite sköna schlager-låtar så där klockan tre på natten.
Jag förstår verkligen inte hur han orkar vara vaken så länge, vår lilla melodifestivalskung.

Nästa gång jag öppnar denna dörren vill jag se grön gräsmatta, lite krokus, ett gäng tulpaner, citronfjärilar som fladdrar förbi och mitt lilla japanska mandelblomsträd stå i full blom med sina vackra rosa blommor. Hey, jag kan nöja mig om jag bara kan se mitt lilla japanska mandelblomsträd.

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ja fy tusan vad snö det har kommit, man börjar ju undra om den skall försvinna nån gång..

Kungen behöver en tillsägelse, att det är bättre med schlagers på dagtid ;-)

Kram Mia

IA Nyckelpiga sa...

Otroligt vad mycket snö!
I gár läste jag genom din blogg och blev sá full i skratt. Du skriver sá roligt. Sá varmt och kärleksfullt.
Angáende sáng pá nätterna kännde jag en liten kille som lyste med ficklampa i mammans ansikte tills hon vaknade ( mitt i natten, varje natt), det kan alltid bli värre.

kungen o majkis sa...

Nattmia: Ja, vi har försökt tala honom tillrätta, men Kungen gör som Kungen vill :-D!

IA: HAHA,ja, det kunde tydligen vara värre, tack ska du ha, nu känns det genast mycket bättre, HAHA :-D:-D.