söndag 21 februari 2010

Inte lätt att vara storebror alla gånger.

Kungen somnade gott igår vid 20-tiden. Vi brukar ge honom mat i knappen på magen när han sover och kl 22 kom pappan ut från Kungens sovrum och frågade och frågade mamman:
- Har du varit inne hos Kungen?
Mamman: Nä, vadårå?
Pappan: Kungen är vaken och lampan var tänd.
Mamman gick direkt till Majkis som hade fått lov att vara uppe lite längre denna kvällen eftersom vi hade gäster.
Mamman: Majkis, har du varit inne hos Kungen?

Majkis glatt: Ja-a. Majkis tände lampan, sa gomorgon gomorgon till Kungen!



Trollunge.


Kommer ni ihåg att jag för ett par dagar sedan önskade att jag skulle få se mer av mitt fina japanska mandelblomsträd? Då man bara såg några decimeter av kvistarna när man tittade ut genom dörren?
Det har verkligen hänt grejor sedan jag önskade! Fast jag tror det blev lite missuppfattningar angående vad jag egentligen önskade. Om ni tittar riktigt noga ser ni nu ca 4 cm av en kvist högst upp på kullen. Mycket hög snöhög. Mycket fint träd.

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Lilla Majkis så omtänksamt.. Ha ha.. Men kan ju vara bättre att hon gör det på morronen..

Ha nu en bra fortsatt söndag..

Kram Mia

kungen o majkis sa...

Nattmia: Ja, hon tyckte väl att Kungen sover för mycket på nätterna...tyvärr kan jag inte hålla med :-D!
Vad rar du är som skriver kommentarer så ofta, jag blir så glad och uppskattas ska du veta :-)! Kram!

Sandra sa...

Åh, vilken omtänksam lillasyster!:-) Och Pippibilden är bara så underbar!
Kram :-)