måndag 30 augusti 2010

Bröllop.



Vi var på ett väldans härligt bröllop i helgen. Och självklart var jag tvungen att virka en ny sjal som skulle matcha de virkade detaljerna på min klänning.



Mönster hittar ni här: Klickeliklick.
Fick hjälp av min goda vän J med att fixa frisyren och smink. Tack snällaste goa du. Jag kände mig så där Hollywood-snygg i mina lockar.



Allra finaste brudparet. Vilken underbart fin vigsel det var. Vad stilig brudgummen var. Åh, vad vacker bruden var.
Och fy sjutton vad det regnade.



Ja, det regnade. Men värmen från brudparet och deras nära och kära gjorde att man aldrig riktigt frös. Kan ha berott lite på det mousserande också. Men mest på alla härliga människor som verkligen bjöd till under kvällen. Var längesedan jag skrattade så mycket på en och samma kväll.

Dagen efter sa brudgummen att jag verkligen var the queen of fuldans.
Ja, tja. Vad ska jag säga? Ledsen alla ni andra som försökte. Men alla kan ju faktiskt inte vara så bra som jag.



Radirajraj kl 03.00. Att jag är ensam på dansgolvet kan ha berott på att alla andra kände sig utkonkurrerade.
Eller att de var rädda att få en blåtira av mina yviga, men dock väldigt snygga, arm och benrörelser.

14 kommentarer:

Anna-Malin sa...

vilken fantastiskt sjal!!
oj jag säger det igen.
du är superduktig med din
virknål!

och tänk så fantastiskt
det är med bröllop. det
är speciella tillfällen.

och fuldans det kan vara
fint det med :)

allt gott!

Millas hem sa...

Haha, ja du är för härlig!

Kan tänka mig att du var hur läcker som helst på dansgolvet! =)
Din sjal är supersöt och passade kanon till klänningen. Det var ju därför ingen ville stå jämte dig så sent på dansgolvet, så sent och fortfarande så fin, förstår du väl?! =))

Ha det!

C

kvinnan med koftan sa...

Hahahaaa...."jag bara vispade ihop en sjal" Är IMPAD!!! (som alltid).
Det finns inget som heter fuldans, måste vara fridans han menade : )

Fröken Fräken sa...

Otroligt vacker sjal! En dag ska jag banne mig lära mig att läsa virkmönster igen, jag kan ju inte bara virka mattor jämt!! Och så klart var du ensam på dansgolvet för att andra stod vid sidan om och tittade beundrande!!

kungen o majkis sa...

Helt enkelt; Ja, bröllop är verkligen speciellt :-)! Tack ska du ha :-)!

Milla: Ja, sååå måste det ju ha varit förståss :-D!

Kvinnan med kofta: Haha, i detta fallet handlade det nog mer om fri fuldans ;D!

Engelska Villan sa...

Hihihi!!
Jag är övertygad om att alla fick mindervärdeskomplex när de såg dina moves på dansgolvet :D
Vilket fantaaaaaaaastisk sjal du virkat! Men snälla, säg att det tog mer än en kväll att virka den där...
Kram till dig
Anna

Nyblivna fru F sa...

Vilka härliga kort du tagit!!! :-) Det är med ett stort leende på läpparna som vi tittar på dem och minns den underbara dagen som vi alltid kommer att minnas! TACK igen för att ni var med och bidrog till att dagen blev heeeelt underbar! Puss och kram <3

kungen o majkis sa...

Fröken Fräken: Inte så dumt med mattor heller...det har jag faktiskt aldrig prövat...får skriva upp på listan ;-)!

Engelska villan: Tack :-)! Haha, nej det tog inte en kväll :-)...det tog 5 kvällar...plus ett helt gäng timmar dagtid för att hinna klart till bröllopet :-)!

Nyblivna fru F: TACK ska NI ha för att vi fick vara med på er stora dag! Puss puss <3!

Molly sa...

Så fantastiskt fin sjal!! Jag önskar jag kunde virka så.. Lyckas bara med amigurimis och grytlappar :) Älskar din blogg!!

Li.W sa...

Jätte vacker sjal! Och fuldans är oxå dans... :)

Sandra sa...

Gud, vad du är duktig!Supersnygg sjal!
Och jag tror också att alla egentligen var avundsjuka på din fina dans!:-D
Kram

Daisy sa...

Hej! Vill bara uppmärksamma dig om att din fina blogg blivit utsedd till "veckans blogg" på ami2ami.blogspot.com :) Även om bloggaren är väldigt ung har hon fin känsla för vad som är en bra blogg att tipsa om, eller hur?

kungen o majkis sa...

Molly: Tack :-)!

Li.W: Jamen eller hur. Fuldans är oxå dans. Borde broderas och ramas in ;-D!

Sandra: Tack :-)! Avundsjuka...eller kanske mer förundrade över att nån kan göra så många rörelser på en och samma gång :-D?

Daisy: Hoppade genast in till ami2ami :-)! Vad roligt :-)! Tack för att du delgav mig :-)!!

Anonym sa...

åh vad mycket fint du gör! vilken inspirerande blogg. blev tipsad av min vän Johanna (blogg: justnuochidag.wordpress.com)som har din blogg som en av sina fem storfavoriter av typ...200 bloggarv hon följer. Jag kommer definitivt kolla in här fler gånger!