onsdag 18 augusti 2010

Brum.



Fick för mig att jag skulle göra om mönstret till lammet lite. Gjorde en liten brun nos, mindre öron. Och det blev ju en liten nallebjörn. Mycket trött den också.

Passar på att samtidigt tipsa om den väldans söta boken som nalle har somnat i. Den heter Vi älskar er lika mycket. Och handlar om en tre björnungar som har funderingar på om de är lika älskade som sina syskon. Jättemysig bok! Rekommenderas.

Mamman: Jag älskar dig Majkis!
Majkis: Jag älskar korv.



Jag använde ett annat garn til nallebjörnen så den blev ett par cm längre än lammet. Virknål 3.00. Gjord i beige Jubileumsgarn. Brunt garn, okänt märke.



Gäsp. Godnatt då kompis.

8 kommentarer:

Li.W sa...

Så söta!!

Photo by Maria sa...

Alltså.. Dina virkade alster är så fina, allt du gör från bakverk, nallar till dina otroligt fina mössor..

Kram Mia

Engelska Villan sa...

Hej där!
Åååå, lika söt som lammet :) Myskompisar!
Har du nåt bra garntips för grytlappar. Virknål 3-3,5. Nåt lite grövre alltså, med lite glans. Jag har virkat nu i Soft Cotton från Järbo, men det blir lite matt alltså. Jag gillar inte det garnet riktigt. Ser så trist ut.
Kraaam Anna

Fröken Fräken sa...

Helt enkelt bedårande. Och jag blir ju nästan lite sömnig när jag ser den avslappnade stil som björnen för sig med ;-D

kungen o majkis sa...

Engelska villan: Har jättedålig koll på grytlappsgarn, har aldrig lyckats göra någon ;-). När jag virkar i bomull brukar jag använda Tilda-garn, det gillar jag :-).

Alla: Tack för era goa kommentarer :-)!

skapa och inreda sa...

Så underbara de är!
Kram Annika

Majtjho sa...

Men så söta!

Anna-Malin sa...

jag tror jag smäller av!
så söööööta.

varför kan jag inte virka?

kram på dig.