måndag 9 augusti 2010

Fikapyssel.



Min önskan om sol slog inte in. Inte det minsta. Det bara regnar och regnar. Men det som är bra med tråkigt väder är att man blir pysselsugen. Som synd var hade min garnaffär semesterstängt denna veckan ut. Så det fick bli att pyssla med annat.

Jag hoppade in på en secondhand-affär och köpte två ljusstakar. Och två assietter.



Glas-ljusstake 5 kr, lite lim och glas-assiett 10 kr.



Porslin-ljusstake 20 kr, lite lim och porslinsassiett 10 kr.

Helt ok att få två små kakfat för 45 kr tycker jag.
Och helt ok att nu ha två nya anledningar till att fika lite oftare.
Och när man sitter inne och fikar känns det också helt ok att det regnar lite ute.
Tillochmed väldigt ok.

Och imorgon är en riktigt stor dag för vår Majkis. Hon börjar nämligen förskolan.
Hon ska måla där säger hon. Och äta banan. Och så har de ballonger och karuseller där.
Och djur som på Kolmården. Och det har hon ju delvis rätt i.

Imorgon börjar iallafall en liten apa.

6 kommentarer:

Lillasystern sa...

Superfina kakfat! Ska ge mig ut o fynda på loppis o härma så fort jag får tillfälle! :)

Kramkram

Engelska Villan sa...

Hallå!

Hittade hit tack vare att du hittat till mig! :) Vad roligt du skriver om dagis, haha!

Varför ska jag alltid hitta värsta bra idéerna till loppispyssel när jag kommit hem från semestern och alla bra loppisar lyser med sin frånvaro?! Superbra idé ju!!

Vad kul att hitta en till virkfantast oxå:)

Kram kram Anna

Elin Samuelsson sa...

Så kluriga & finurliga ideér. Fina kakfat! Lycka till med apans inskolning, det finns troligen både djur banader och ritpapper

Monkan sa...

Vilket bra tröstpyssel du kom på, ursnygga fat.

Sandra sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med er och hoppas att det gått bra för M. på förskolan!
kram

Len sa...

Åhhh vilken bra idé!!

Mot Loppiseeeeeeeeen!!!

Kram Len