tisdag 3 augusti 2010

Leg, tack.

Vår Majkis är lite....intensiv kan man säga. Och gå med henne på IKEA är lite.. tja...åt självplågeri-hållet skulle jag nog säga. Mycket spring i benen och väldigt små öron. Eftersom hon bara är 2,5 kan vi inte ännu lämna henne i det roliga lekrummet där hon kan springa och hoppa så mycket hon vill.

När vi stannade till och åt lunch innan själva Ikeabesöket, skojade vi om att vi kunde låtsas att hon var lite äldre och fråga IKEA-lekrummet om de ville ha en liten huligan i några timmar. Först en testfråga för att se om det kunde gå vägen.

-Majkis, hur gammal är du?
-Majkis är 23. Heter Jim osså.



Skitbra. Nu kan vi tillochmed lämna henne några timmar på Biltema. Eller Systembolaget.



Grattis Majkis,...eller *host* jag menar Jim, på 23-årsdagen.
Tårtbiten, som jag har virkelivirkat, är virkad ur Virkverkets nya fina virkbok som kommer ut i höst. Ser väldigt mycket fram emot. Den kommer stå högt på min lista till snälla tomten.
Om jag inte har köpt den innan vill säga.

Ps. IKEAbesöket gick ganska bra iallafall. Kungen var väldigt nöjd. Och Majkis sprang hela tiden. Men tog inte sönder något. Nu har vi nya glödlampor till alla lampor som gick sönder i åskan. Poff poff.

15 kommentarer:

Unknown sa...

De är för härliga dessa små! Kunde man ta till vara all energi från dem kunde energifrågan vara löst.
Solveig i Karlstad

Fröken Fräken sa...

Och jag som tycker att det är nog jobbigt att ha med min bror på Ikea. Och han är 28 år...

sommarlovskänsla sa...

Haha...ja va bra att hon redan är 23! Gud va roligt!
Ha det bra!
mvh Pia

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Hon är för skön..

Kram Mia

Emmas utsikt sa...

Hihi så skoj! Ja men hon är ju mellan 2 och 3 så 23 är ju lite logiskt.

Min tjej är också 2,5 och jah har sån lust att lura in henne i bollhavet, men så pinsamt om sanningen upptäcks.

Fin blogg! Så duktig du är på att virka.

Johanna sa...

Hahaha, söta unge :)!

Monkan sa...

23 och se så ung ut, vad har hon för knep :-)

Fin tårtbit, och jättefint porslin. Jodu, den boken väntar jag också på, har längtat så länge!

Skönt att det börjar ordna upp sig efter Poffen.

Anonym sa...

Men vilken härlig blogg men söta busiga barn! Hit måste jag komma tillbaka och läsa mer om erat liv och äventyr. Kram

lilla a sa...

Underbara barn!

Helena Nordberg sa...

Har följt din blogg ett tag (sedan du vann en tävlig hos min syster och älskade hjärtegryn)
Måste bara få säga att jag är otroligt imponerad och underhållen av ditt sätt att skriva.
Du har en fantastisk blogg och en fantastisk familj!
Mvh Helena o Majken

Elin Samuelsson sa...

Finns det möjligen ett mönster att tillgå på denna underbara tårtbit eller på en prinsessbakelse någon stans?

Kram Elin i GBG

kungen o majkis sa...

Tack alla för fina kommentarer! Ni är för goa!

Elin: Tårtbiten kommer komma i Virkverkets bok som kommer ut i höst! Hur mycket underbart som helst i den virkboken så jag kan verkligen rekommendera den :-)!

mosteringalisa sa...

Hejsan!
Har läst din blogg flera gånger,vilka härliga ungar du har!
Det är en bra idé att skriva upp alla små roliga saker de säger,annars glömmer man dem.
(man tror att man ska komma ihåg allt,men det gör man inte).
På återseende!

vicky sa...

guud vad fin, en sån blev jag också sugen på att virka!

Linda sa...

Så underbar kommentar av din dotter!!

Vilken fin tårtbit du gjort! Är så grymt sugen på att börja virka, måste bara ta tag i det, tror inte jag minns hur man gör!!