lördag 7 augusti 2010

Burr burr.

Kyligt och mulet. Det har mer och mer börjat kännas som höst ute. Vanligtvis gillar jag hösten. Älskar att tända ljus. Älskar färggranna träd. Och gosa in sig under en filt i soffan.
Men jag är inte det minsta redo. Har inte tröttnat på solen ännu. Och har absolut inte tröttnat på värme. Så jag och Majkis bestämde oss för att göra något drastiskt för att locka fram solen igen. Det somrigaste jag kom på.
Vi målade tånaglarna.



Och Kungen gjorde sitt bästa för att hjälpa till genom att sjunga Gyllene Tider-låtar.



Och hjälper det inte med en Kung som sjunger Sommartider, hej hej och Vi går och fiskar, och 20 nymålade rosa tånaglar....så vet jag inte vad som gör det.

Sådärja. Nu har iallafall vi gjort allt vad vi har kunnat för att det ska bli sommar igen nästa vecka. För visst måste det hjälpa om man bara vägrar höst lite? Och säger nej på skarpen?

Måste tipsa om en supermysig blogg. Det en en tjej som är mammaledig och gör olika arrangemang med sin bebis Mila, när hon sover sin middagslur. Vilken fantasi. Och framförallt, vilken underbar, underbar idé.



Foto: Adele Enersen

Kika in du med och njut av de härliga bilderna på Mila och hennes drömvärld. Mila´s Daydreams.

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Jo det borde ju locka fram slen rejält.. Hos oss är det fortfarande varmt men solen syns inte till..

Ha en bra söndag..

Kram Mia

Anonym sa...

O va härligt ni har det! Synd att sommaren inte visar sig trots de men jag hoppas att ni ändå får lite sommarkänsla av det. Kram

Efwa - Medea sa...

Tack för tipset om Milas drömvärld. Helt ljuvliga bilder! Hoppas att du får lite sommarkänsla nu i september. Hos mig i Jkpg är det åtminstone blå himmel och sol men inte speciellt varmt tyvärr.