fredag 27 januari 2012

Fredagscitatet.



Denna veckans citat är illustrerad av Majkis. Jag hade namnsdag i tisdags och då fick jag denna fina teckningen av henne. Det är jag på bilden. När jag är så där namnsdagsglad.

Och igår var vi hos sjukgymnasten med Kungen. Sjukgymnasterna mätte Kungens rörlighet i knä-och höftlederna. Och han är ju lite stel i sina ben. Kungen verkade inte riktigt hålla med då han på eftermiddagen upprepade gånger sjöng att han "got the moves like Jagger".

Är man en rockstar så är man.



I helgen är vi barnfria. Kungen är på kortis och farmorn ville ha Majkis. Så ikväll ska vi gå på bio. Sitta still i två timmar. Och äta popcorn. Det ni.

Ha en riktigt härlig helg!

6 kommentarer:

Vardagsbetraktelser sa...

Hångelsoffan?? haha... hoppas ni får en bra kväll....

Camilla sa...

Åhh, vad mysigt med en dejt, ha det myspysigt!

Helena, Craft and Creativity sa...

Underbar teckning och klokt citat.

Vilken sötnos till Rockstar! :)

Ha en supermysig helg tillsammans!

Fröken Fräken sa...

Ja här ska det sittas i soffan i flera timmar, och herr Fräken gör sitt bästa för att göra slut på popcornen, och inte är jag särskilt rörlig någonstans efter att ha drattat omkull i snön igen. Det är tur att det är helg!

Johanna sa...

Bra fredagscitat, ett citat i min stil, trots sin cheesyiga sidag. Så är det så sant.

Njut av popcornen! Och tja, eventuellt filmen också, om den är bra ;)

Kram!

Malin på pastill.nu sa...

Vilken helt fantastisk illustration av Majkis :-) Hoppas ni haft en fantastiskt härlig egen kväll tillsammans!