måndag 30 januari 2012

Operation. Hoppas vi.

Inskrivning och inläggning idag inför op imorgon. Kungen ska förlänga sina stag i ryggen. Och byta ut det ena för det är lite för stor utbucknad på ryggen så han blir så lätt röd på det.

Bara det att det där med att det ena staget skulle bytas ut hade de glömt bort att skriva på opjournalen. Blev lite missat dårå. Så de op-instrumenten som Kungen behöver, används på morgonen imorgon och minst 3 timmar därefter. Sedan måste de diskas och skickas till sterilen. Tar minst 3 timmar. Och sen får de se om de hinner ta Kungens op. Om inte får vi åka hem igen. Och vänta på en ny tid.

En miss i planeringen för dem. Eventuellt flera veckors ny oro för oss.

Och nu vet jag inte om jag ska vara orolig inför operation imorgon. Eller om jag ska vara förbaskad för att den inte blir av pga av en miss.

Just nu är jag bara trött.



Men Kungen, han är glad ändå. Tillochmed frisyren verkar uppåt. Och efter tre duschar med bakteriedödande medel kommer han ju iallafall vara jäkligt ren om det inte blir nån op. Alltid nått.

8 kommentarer:

Fru Olsson sa...

Åh så dumt! Man vill ju liksom inte oroa sig en gång till lite senare. Var lite arg idag tycker jag, så håller vi tummarna att det blir av som planerat. Tänker på er i morgon! // Karin

Anonym sa...

Lycka till hur det än blir!
/ Mia

4U2 sa...

Dessa missar! Hoppas det går så bra det kan gå i morgon. Lycka till!

Otaliga projekt sa...

Då ska jag tänka på er och hålla tummarna!

Helena, Craft and Creativity sa...

Lycka till! Håller tummarna att det blir bra, trots allt.

Karin sa...

Lycka till med allt/kram Karin

Johanna sa...

Men blä! Operations oro är ju inte den lättaste sortens oro heller... Jaja, jag hoppas ändå att det blir gjort i morgon, så ni slipper mer oro, och kan fokusera framåt. Och då håller jag alla mina tummar!

Ps. Ville också meddela att vinsten är på väg..!

bom sicka bom sa...

Jag tänker så mycket på er! Jag hoppas verkligen att operationen blev av, och att allt har gått bra. Många många kramar!
Ulrika