söndag 8 januari 2012

Virkad Mimmi-mössa. Och snö.



Ibland gör jag virkade saker bara för att jag vill testa. Och denna mössan är ett sånt projekt. Och den blev ju söt. Själva mössan är virkad efter mitt ugglemössa-mönster. Och jag virkade fyra svarta rundlar, som jag virkade ihop två och två, till öron. Och en liten röd rosett med vita prickar. Förstås.



Och nu har det äntligen kommit snö. Inte så mycket. Men tillräckligt mycket för att man kan skotta ihop en hög och göra en snölykta. Tillräckligt mycket för att man kan åka ner för vår pulkabacke på sin snowracer. Och tillräckligt mycket för att jag ska bli nöjd.



För visst känns det lite som att man gör sig mer förtjänt av våren, när man har varit tvungen att skotta snö under vintern?

22 kommentarer:

Trasdockan sa...

Åh det var den sötaste mössan jag sett på länge :)

Camilla sa...

Fantastiskt snygg!!

Emilia sa...

Åh vad söt!

Millas hem sa...

Naee!! Hur söt är inte den då?! Den absolut sötaste lilla mössan jag sett under hela min livstid, och det är lääänge...=))

Kram C

Photo by Maria sa...

Vilken ljuvlig mössa!! Ja som alla mössor du gör, jag är så imponerad..
Ja nu är du värd vår, men inte jag eftersom vi inte haft snö.. Ha ha..

Kram Mia

Anonym sa...

Du är så duktig, det är en fröjd att läsa din blog. Lena

Cias Små Ting sa...

Väldigt söt mössa!!!

Lite avis att ni har snö, här hos mig är det barmark =(
men hoppet har inte lämnar mig än... finns fortfarande chans för snö.

Trevlig kväll

jejja79 sa...

helt underbar mössa, och gött me snö!!! här i småland väntar vi förgäves på den vita bomullen =)

Helena, Craft and Creativity sa...

Helt enkelt bedårande! Jag tycker den blev perfekt. Vad duktig du är!

Trådanten sa...

Vilken fin mössa!! Supersnyggt med de rosa banden till den svarta mössan.

Lyckans er som fått snö. Vi har bara otrevligt kallat och barmark...

Engelska Villan sa...

Heeej!
Vilken urgullig mössa!! :) Jag ska prova att virka din fina ugglemössa till kompis med kommande bebis i magen också.
Ha en bra vecka.
Kram Anna

Therese Larsson sa...

Oj nu blev virkbegäret stort direkt!!! Måste testa snarast!! Du är så duktig!! Tack så jättemycket för all inspiration. Kram

Cias Små Ting sa...

Du har fått en award =)

trevlig kväll

Anonym sa...

Hjälp min tid räcker inte till att vrka alla fina grejerna, har hittat din blogg ikväll och ska snart bli mormor så nu blir det att virka och sticka massor, måste bara göra en mobil och mycke mer, bor i norrland och här h vi massa snö, kraaam

Johanna sa...

Men, finaste mössan ever! Gosh! =)

Anonym sa...

Vilken gullig!!
Du är duktigt du!
Kram zara

Malin på pastill.nu sa...

Det där var kanske den allra sötaste mössan som någonsin virkats. Jag är kär <3

Anonym sa...

skulle vilja köpa en sådan underbar mössa. Pris? från malin fridas svägerska

kungen o majkis sa...

Hejsan Malin!
Jag tar tyvärr inte några beställningar, men kul att du gillade mössan :)!// Erica

Annika GW sa...

Vilken kul mössa! Verkligen originell och speciell! Jättefin! / Annika

Linda sa...

Hej! Tycker så mycket om din ugglemössa och allt annat med på din blogg! Får sån härlig energi av att läsa det du skriver och visar med bilder! Skulle vilja göra mössan till min dotter som är 4 mån nu, alltså 7-8 mån till våren. Jag är ingen hejjare på att virka så jag skulle behöva tips på hur jag ska göra. Har du lust?! Håller nu på med en fin pläd som jag hittat på en viss blogg ;) Ha en bra helg!

Carina sa...

Men oj vilka fina saker du virkar och stort, stort tack för att du så generöst delar med dig av allt!!

Jag har bara en liten undran var jag hittar ett bra mönster på hur man virkar rosetten till Mimmimössan. Jag är störtförälskad i den och kommer att försöka virka den till kommande små barnbarnsbebisar :)