onsdag 4 januari 2012

Virkade vimplar.



Jag upptäckte till min fasa att min lokala garnaffär hade julstängt ända fram till den 17:e januari. Gulp. Här får det bli lite restgarnsprojekt minsann. Och just restgarn har jag ju faktiskt en hel del.

Jag tyckte att Majkis behövde en vimpelgirlang till hennes lekstuga. En liten rosa,röd,vit och turkos vimpelgirlang. Mönstret till vimplarna hittade jag här. Yes, it´s in english. But det finns pictures. Easy as a plätt.



Nu har vi rensat ut julen från hemmet. Endast ljusstakarna i fönstren och julgranen fick dispans några dagar till. På den här sidan nyår passar det mycket bättre med tulpaner än med tomtar.


Och Majkis har funderat mycket på kroppen och dess funktioner på sista tiden.
Majkis: Vad är ådror?
Pappan: Det är de här små kärlen i kroppen, som innehåller blod, och gör så att blodet kommer till och från hjärtat.
Majkis: Har jag ett litet hjärta?
Pappan: Ja. Men när du blir större blir ditt hjärta också större.
Majkis: Sen, när jag har ett stort hjärta... får jag låna dina kalsonger då?

13 kommentarer:

Recenzion sa...

Men Gud vilken söt dotter ni har! Blir alltid lika glad av att läsa citat från henne!:) Kram på er!

Malin på pastill.nu sa...

Haha, underbar fråga :-D Vilken söt vimpel :-)

Fröken Pimpinett sa...

Söt fråga och söt vimpel!

Petra / Popetotrora sa...

Haha! Ungars frågor och resonemang är för roliga!
Och vimplarna är ljuvliga!

Emilia sa...

Det e ju tur att man nästan har sin lilla egna garnaffär hemma i alla restgarner man samlat på sig ;)Härliga vimplar och härlig kommentar ;)

Otaliga projekt sa...

MEN!!! Julstänga på detta viset?! Man undrar ju vart det är på väg.
Hon har många schysst funderingar den där Majkis.

jejja79 sa...

underbar girlang och kommentar från liten =)

Anonym sa...

Hahahahaha, sötis Majken. Rolig hon är:-)

Kram Cissi

Johanna sa...

Haha, ja det säger ju sig själv: stort hjärta - stora kalsonger :P Sötnöten där.

Fru Bävers virkvrå sa...

Underbar konversation!! Och härliga vimplar!

Cias Små Ting sa...

Härlig undran!! De är bra fina våra små.

Fina vimplar!!

alarnophotography sa...

Underbara Majkis!
Jag blev nästan lite irriterat avundsjuk på de där vimplarna och inser att jag bara måste lära mig virka, hrmpfh ;)

Therese Larsson sa...

Oj oj vilka komentarer det kan komma ur de små.. jätte fin vimpel!! Det kan nog hända att det blir en sådan!! Kram