söndag 22 januari 2012

Så lätt som en plätt.

Som förälder utvecklar man en del superkrafter. En av dem är det jag kallar föräldrakamoflage. Mina föräldrar, har jag fått höra i efterhand, höll även de på med detta. På frystejp skrev de med stora bokstäver ISTER på glasspaketen i frysen. För att vi barn inte skulle käka upp glassen. Och inte en enda gång undrade man över vad de skulle ha allt ister till.
Min egna favorit:



Kungen & Majkisbloggens föräldrakamoflage-tips #34

Nivå: Medelsvår till svår.
Material som behövs: Cocacola. Kaffemugg.
Anledning till kamoflaget: Läsk dricker man faktiskt bara på helgkvällar.
Kamoflaget kan användas: Vilken dag och tidpunkt som helst.
Tips för att öka effekten av kamoflaget: Blås gärna lite innan du dricker.

Fungerar perfekt.



Majkis: Jag är hungrig.
Mamman: Pappa håller på att steka plättar.
Majkis: Haha, jag tyckte att du sa att han sticker plättar!
Mamman: Jaaa, han sticker dem med gaffeln så de säger AJ!
Majkis: Nääää, plättar kan ju inte prata! De är ju inga riktiga pannkakor.

12 kommentarer:

MinaStickor sa...

Haha, fantastiskt sätt att lura barnen på glass :)

Anonym sa...

Du är ju bara helt enkelt bäst. Du och din Majkis vet hur ni ska underhålla mig. Jag bara stört gillare er!!!!!

Jenny-Ann

jejja79 sa...

smart =)

Petra / Popetotrora sa...

Hahaha!! :-D

Helena, Craft and Creativity sa...

Söt kommentar från Majkis!

Bra idé det där med föräldrakamoflage... :-)

Och jag har en precis likadan kaffekopp som du - GreenGate, me like.

Johanna sa...

Haha, önskar att det kamoflaget hade fungerat på O, men den ungen störtdiggar kaffe :P Om vi säger såhär, jag har inte stött på något ännu som han INTE tycker om. Men det där med ister, det var ett guld-tips!

Camilla sa...

Tänk när man inte längre kommer att kunna prata engelska, då de förstår allt!! Annars när man tjuväter godis och de frågar brukar jag säga att jag äter en smörgås, usch så hemsk man är...

Vardagsbetraktelser sa...

Synd att jag inte visste detta häromdagen. Då kunde jag ju sagt till Majkis att du inte drack kaffe.
Tack för senast....

Therese Larsson sa...

Jag gillar din lilla Majkis goa komentarer, hon gör mej glad precis som alla dina fina virkprojekt. Kram på er!!

Jessica i Nyköping sa...

haha det tipset skulle jag haft igår. Min son dricker inte kolsyrad dricka men hans kompis fick stora ögon på colan...
Kaffekoppsbilden påminner mig om ett annat trick. Sonen ropar mamma kooooom och jag svarar att jag kommer när jag druckit upp kaffet. Sen sparar man slatten och pratar vidare trivsamt med den man fikar med o tränar barnen på att leka själva...

emmashem sa...

Hihi tackar för tipset:)
Nu har du chansen att vinna en av mina tegelpannor hos mig!
Kram Emma

Linda, Fröken S sa...

Bra kommentar av Majkis! och smart med kamoflage!