söndag 1 januari 2012

En nyårskrönika alá Kungen & Majkis.

Första inlägget för i år minsann. Tänkte det skulle innehålla allt som hängde på min virknål 2011.

Är ni med? Då kör vi.

(Klicka på den virkade objekt-raden för att resa tillbaka i tiden.)

Januari.

Virkad kanelbulle. Med mönster.
Virkad katt.
Pannband alá Erica Laurell.
Bokmärke alá Virkverket.
Svartvitrandig mössa. Och en grå sjal.
Pastelligt kuddfodral.
Virkade grytlappar alà fröken Elsa.
Virkad uggla. Med mönster.
Brun virkad mössa till mor.



Februari.

Två virkade mobilfodral.
Virkad kokostopp. Med mönster.
Virkad mikrofon alá saltaste bönan.
Virkad tepåse.
Virkat krukfodral.
Virkad semla. Med mönster.
Lila basker.



Mars.

Virkad pippibasker.
Virkad pläd.
Virkade ljuslyktor.
Virkade morötter.
Virkade popcorn.
Virkad kanin.
Virkad prinsesstårta.
Virkad pannkaka. Och varmkorv.



April.

Virkade kycklinglår.
Virkad giraff.
Virkade påskägg.
Virkat halsband.
Virkat halsband. Och hårspänne.
Tre virkade armband.
Rosa hjärtekatt.



Maj.

Svartorange hjärtekatt.
Virkad gallersjal.
Virkade detaljer till sydd klänning.
Virkad nåldyna. Med mönster.
Prinsesstårtebokmärke.



Juni.

Chokladbollsbokmärke.

Virkad solhatt.

Tre virkade tårtbokmärken. Med mönster.
Virkad pläd.
Virkad bebismössa. Med öron och rosett.



Juli.

Virkad fågelholksvimpel.



Augusti.

Virkad åsneflytväst.
Virkad shell stich-mössa.
Virkad barnvagnsmobil. Mössa. Och virkade converse.
Virkad räv.
Två virkade flätmössor.



September.

Virkad äpplegirlang. Med mönster.
Flätmössa. Och virkad rundsjal med mönster.
Virkad snigel. Med mönster.



Oktober.

Virkad giraffmössa till gosedjur.
Virkad ugglemössa. Med mönster.
Virkad gosedjursoverall.
Virkat pannband.
Tre flätmössor.



November.

Rosa ugglemössa.
Virkad glöggren. Med mönster.
Virkad pläd. Med bokstav.



December.

Virkad julbock.
Virkat pannband.
Virkad julbock med snurriga horn.
Virkad gris.
Virkad apa.
Virkad sjal.
Svart flätmössa.



Jag vet vad ni tänker. Vad i hela friden höll jag på med hela juli?

Och idag är det den 1 januari. Alldeles i början på denna dagen, ca kl 01.00, för 15 år sedan sprang jag och min sambo på varandra för första gången. Det hade precis blivit 1997. Jag var 19 år. Han 21. Han kom från en nyårsfest. Jag kom från en annan. I en stad där ingen av oss bodde.
Jag och mina kompisar skulle ner på stan och fortsätta partyt. Och precis där min taxi stannade, och precis där jag klev ut, precis där på gatan satt sambon och knöt skon. Det var precis så vi träffades. Ibland verkar det som om livet är lite förutbestämt ändå.

Japp, idag är det alltså den 1 januari. Och om ett par timmar har jag en dejt med ett gäng ostbågar och Ivanhoe. Året kunde ju ha startat sämre.

14 kommentarer:

Emilia sa...

Vad mycket du hunnit med! Gott Nytt Kreativt Virkår!

kvinnan med koftan sa...

viken krönika! fantastiskt.....och vilken härlig berättelse om nyår för 15 år sedan. Önskar dig och de dina kära ett härligt år!

Petra / Popetotrora sa...

Haha! Nej, det var inte riktigt det jag tänkte. Snarare: hur i helskotta hinner människan virka så mycket?!

Här är det (såklart) också Ivanhoe som gäller om nån timme. Gott Nytt År!

Cias Små Ting sa...

Wow vad mycket fint du har gjort!! Ska bli väldigt spännande att följa dig under 2012 och se vad du tar dig an.

Tack för mysig blogg.
Gott 2012

IA Nyckelpiga sa...

Gott nytt ár! Söt berättelse om hur ni träffades. Angáende virkning, fortsätt du sá, det gillar vi.

Johanna sa...

Herregud människa! Virkar du i sömnen eller? I vilket fall så är du ju sjukt produktiv. Hoppas ni får ett finfint nytt år!

Anonym sa...

Önskar dej ett gott nytt virk år!! Tack för att du har en jättehärlig blogg!! Kram Therese

Nanna sa...

Du är HELT makalös!!! Gott nytt (virk)år!

bom sicka bom sa...

Virkligen jättelång virkkrönika!
Du är så duktig! Fina virkverk, fina bilder på din blogg, eftertänksamt och mysroligt.
God fortsättning på det nya året!
Ulrika

Fröken Fräken sa...

Ja, precis, det var det som jag undrade också över! ;-D Kanske att du hade överbelastat virkfingret och behövde vila upp det lite? Jag tror att min favorit är äpelgirlangen... den kan jag nog försöka mig på utan att kunna läsa mönster.Må du virka minst lika mycket under 2012!

Susanné sa...

Hej!

Jag följer alltid din blogg och tycker den är såå bra! Vart köper du ditt garn någonstans? Gott Nytt År!

Lotta K sa...

Du är en av mina största inspriationskällor! Tack för att du delar med dig av dina tankar och din kreativitet. Att följa din blogg lyfter verkligen smilbanden och må-bra-centrum i mig. Mina barn och alla vänner och bekanta som får fina presenter och överraskningar av mig är också imponerade över det jag lyckas skapa.
Jag hoppas att även du har någon som fyller på din inspirationskälla. Jag har förstått att dina underbara barn ger dig mycket kraft. Min 3-åring Simon har förstått att man kan virka det mesta och pekar då och då på något och ber mig virka en sån ;)
Jag försöker också att dela med mig och sprida lite kreativitet, men jag har inte alls samma tempo som du. Här är länkar till mina bloggar där jag då och då lägger ut lite bilder på sånt jag gjort.
http://livet-enligt-lotta.blogspot.com/

http://fiffigtfintofynd.blogspot.com/

Tack än en gång!
/Lotta

Helena, Craft and Creativity sa...

Du har så många fina och finurliga pyssel! Tack för inspirationen. :-) God fortsättning på det nya året, må det bli ett pyssligt sådant.

Stina sa...

Det är väldigt roligt och inspirerande att läsa din blogg. Det händer lätt att man sitter och kollar runt på allt fint du gjort och fastnar så länge så man själv inte hinner testa på något av alla fina mönster du lägger ut. Tack så jättemycket för att du delar med dig så mycket av olika mönster.
Kramar, Stina