torsdag 21 april 2011

Virkelivirk. Och död dator.



Lite nytt virkelivirkat. Majkis beställde ett likasamma halsband som jag gjorde till mig själv. Och jag slängde även ihop ett matchande rosetthårspänne.



Majkis: -Snart är det påsk, mamma. Då kommer påskharen. Och tomten. Då får jag många påskägg. Och julklappar.


Iförrgår kraschade vår dator. Laptopen= väldigt död. Alla bilderna= väldigt borta. Och det märks ju att man är ganska så beroende av datorer när vi redan tre timmar senare hade införskaffat oss en ny. Men vilket himla pyssel det är att lägga in allt nytt igen. Jag som har så mycket annat mycket roligare pyssel som jag vill pyssla med. Som tillexempel äta ostbågar. Och måla påskägg.

Det här inlägget är förinställt då jag just nu är på Blåkulla. Och förlustar mig. Hoppas de har ostbågar där.

Glad Påskelipåsk på er!

6 kommentarer:

Karin sa...

Jättefin du blev i håret:)
haha, vi har samma erfarenhet gällande krachade datorer. Jag saknar med bilder, filters,penslar och typsnitt, plus en jäkla massa sidor jag favvat och nu vet jag inte var det finns, plus all min mail..viktig sådan..alla lösenord...etc.
Det är sååå kul med kraschade datorer.
Glad påsk på er/kram

Marie sa...

Hoppas att du och din familj får en trevlig och solig påsk! :)
Tur att du snabbt införskaffade en ny dator. Dig kan man ju liksom inte vara utan! :)

Emilia sa...

Fint virkat! Tomten kom faktiskt lite försenat till oss i veckan ;) Glad Påsk!

Photo by Maria sa...

Åhh.. Bilderna borta.. Jag hade gråtit blod om alla mina bilder försvann.. Därför har jag dem på två olika externa hårddiskar.. ett tips!!!

Oj tomten med hos er.. vilket lyx ;-)

Hoppas du har det bra på Blåkulla, jag fick åka hem lite tidigare eftersom jag skall jobba i natt..

Kram Mia

E.Winberg sa...

Jätte fint ju!

Annefia sa...

Grattis på födelsedagen! (även om jag är en dag sen). Illa med datorn dock! Det är hemskt när det händer