torsdag 28 april 2011

Tre armband. Och en hjärtekatt.



Jag har varit sugen på att virkelivirka lite armband ett tag. Och nu tog jag tag i det. Två blomarmband med olika knäppningar fick det bli. Och en bollvariant.



Me like the bollvariant.

Och när jag i gårkväll var klar med armbanden och inte hade något nytt projekt på G, ja, just då snubblade jag över den här bloggen. Två tjejer som har startat en insamling av virkade katter. Hjärtekatter. Som sedan ska ges till barn som har opererat hjärtat på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg. Vilken himla bra idé! Klart man hänger på!

Här är min hjärtekatt to be:



Kanske att den för tillfället mest ser ut att vilja bli en liten hjärtegris. Men man ser redan nu att delarna riktigt längtar att bli kramad av någon som har haft det lite tufft i livet.

8 kommentarer:

4U2 sa...

Like! Undrar hur du gjorde bollarmbandet.
Skall titta på beskrivningen av katten, kanske virkar jag en med, kanske. Tanken är god.

alarnophotography sa...

Gah, jag slutar snart läsa din fina blogg! ;)
Jag blir så förbenat avundsjuk varje gång, haha! Du är fantastiskt påhittig och duktig, bästa mamman!

Photo by Maria sa...

Du är så påhittig.. Så fina armband..

Vilken bra grej, hade jag kunnat virka så hade jag med gjort katter och skickat.. Så glada barnen skall bli..

Kram Mia

Grandmamma sa...

Hej.
Undrar om du inte har den finaste Bloggsidan!, utav alla sidor jag brukar gå in på och läsa.
Hur hinner du med att göra allting med två små underbara barn?
Blir så glad när jag ser alla dina fina virkade saker och önskar att jag kunde få tummen ur .......och göra lite jag med ;o)

Önskar dig, Kungen och Majkis en härlig Valborg.
Kram till er från vonna G

Petra / Popetotrora sa...

Söta, söta armband!! Såna skulle jag gärna ha ett gäng till sommaroutfiten. :-)

E.Winberg sa...

Jätte fina! Ska nog göra mig ett sånt där med bollar på. Tack för tipset, man kanske skulle ta sig tid till att virka en katt och skicka då :) Jag som har virk-uppehåll, haha!

Landsvägsungar sa...

hej! och vad jättekul att hitta din blogg, ser ut att vara massor med fint här. Armbanden är jättefina, ditt halsband emd bollar blev min dotter och jag såå förtjusta i ska nog vikra ett sen ska jag också beställa lite garn till katten! Jag har lagt mig som följare och givetvis lägger jag dig i min blogglisat på min blogg! Maria

lilla jag sa...

Vilka söta armband :) Har aldrig tänkt på att man skulle kunna virka smycken, blir riktigt inspirerad till att leta fram garn och virknål!! Mycke fin blogg.

Mvh.Fembarnsmamma.