lördag 30 april 2011

Färdig hjärtekatt. Och glad valborg.



Och så blev min hjärtekatt färdig. Virkad i skönt bomullsgarn. Beredd att skickas till Göteborg. För att sen skänkas till ett hjärtsjukt barn på Drottning Silvias barnsjukhus. Tur det. För den här katten behöver verkligen någon som kramar honom på kvällarna.

Hjärtat på bröstet är virkat efter IA Nyckelpigas fina hjärtmönster.

När den var klar skulle man ju namnge hjärtekatten som ska till en liten hjärtekämpe. Och jag har valt att namnge katten efter min egna lille kämpe. Min lille kämpe med 17 operationer i ryggsäcken.

Klart den ska heta Bosse.



Valborg idag. Må era våreldar brinna länge, lysa upp er kväll, värma era själar och frusna rumpor.



Och stort grattis till Kungen idag. Ja, alltså inte min Kung. Utan den andra.

14 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken fin katt, och för en bra sak också. Jag borde verkligen lära mig att virka efter mönster, så jag också kan delta i nåt sånt här.
Trevlig valborg till er också!

Johanna sa...

Åh, önskar så att jag kunde virka och göra någon katt att skicka iväg... men tyvärr. Bajs är det.

Men det blev en otroligt fin liten Bosse-katt! =)

Photo by Maria sa...

Åh vad fin Bosse blev.. Han kommer att få det bra hos ett kramsjukt barn..

Ja grattis till Kalle..

Kram Mia

Mary sa...

Vilken fin handling! fuderar på om jag ska hänga på också, såg din länk i förra inlägget.

Anonym sa...

Så fin din hjärtekatt blev!

Håller också på med en liten katt, men tycker inte mönstret är supersött.. Blev väldigt inspirerad av din söta lilla Bosse!

Såg att vi fått samma idé när det gäller hjärtat.. Haft en del funderingar på ögonen och tar nog efter dig där -gulligt med lite sovande lammet stuk.

Hur gjorde du med stoppningen -bara vadd, eller?


Det är få förunnat att vara så duktig och påhittig som du!

Mvh Agneta

kungen o majkis sa...

Agneta: Japp, det är bara vadd i min katt :-)!

Annefia sa...

Så söt den blev! Hoppas ni får en trevlig Valborg!

Emilia sa...

Så fin katten Bosse blev! Glad Valborg!

Anonym sa...

Underbart söt Bosse!

Marie sa...

Va söt han blev, den som får Bosse kommer bli glad

Viktkamp sa...

Vilken fin bosse =) Duktig du är!

Fröken Fräken sa...

Både Bosse och den blivande hussen eller matten kommer att få det bra tillsammans det förstår man ju! Och sicket tjusigt blommigt armband!

Det kan ju hända att min loppishylla var något mer lila i färgen i verkligheten än efter att man photoshoppat bilden. Jag vill ju skona mina läsare...

Vintage House sa...

Hej
så himla söt Bosse blev och vilken härlig gåva:)
ha en skön måndag
kram
sandra

Zara sa...

Vad söt din Bosse blev, jag håller med på med hjärtekatt.

Kram Zara