tisdag 5 april 2011

Utlottning!

Ja, nu är det dags för en liten utlottning igen. Min besöksräknare har passerat 50000 och det vill jag minsann fira!

Det jag lottar ut denna gången är den här lille krabaten.



En liten virkad giraff som är 21 cm lång från horn till klöv. Giraffen är virkad efter det sovande lammet-mönstret. Med lite egna ändringar. Så den lite mer liknar en giraff än ett sovande lamm.

Allt du behöver göra för att vara med i utlottningen av giraffen är att skriva en kommentar på det här inlägget. Det är liksom inte krångligare än så.

Har du ingen egen blogg så skriv gärna din mail så jag kan nå dig om du vinner.

På söndag kl 22 drar jag en vinnare. Och presenterar vinnaren i ett inlägg på måndag.



Stort tack igen för att ni läser. Och stort tack för era fina kommentarer.

Lycka till!!

67 kommentarer:

Giesela o Linnea sa...

Åh så kul med en utlottning - och så skönt att det inte är krångligare än så här med att vara med!

Anki K sa...

Åh jag som älskar giraffer.. Grattis till så många besökare.. Jag länkar från min blogg alldeles strax =)

Hoppas att ni har det bra..
Ha en bra dag!

Skalmans mamma sa...

Jag vill absolut vinna :-) den söta lilla "giraffisen"!
Kram Malin

bom sicka bom sa...

Så jättesöt! Jag skulle gärna vilja vinna den sömniga giraffen.
Kram

Dittenodatten sa...

Åh vilken söt giraff! Självklart vill jag vara med och ta chansen att vinna den. Grattis till alla dina besökare!

Garnlycka sa...

Första kommentaren! :) Jag måste säga att din blogg är beroendeframkallande- kollar varje dag efter uppdateringar! (känn ingen press....)
Du skriver på ett roligt sätt och din kreativitet är beundransvärd! Nu önskar jag för allt vad det går att jag vinner mitt absoluta favoritdjur- giraffen!!

Zara sa...

Va kul att det är så många läsare. Det kan jag förstår. Självklart skulle vi vilja vinna denna fina Giraff som du gjort.
Kram Zara

Unknown sa...

En liten giraff får ett tryggt hem hos mina barnbarn.
Solveig 65+

Anonym sa...

Å en liten Giraff. Den vill jag gärna vinna åt min bror som älskar giraffer. Tack för en fin blogg o massor av inspiration / Annika

Molls mamma sa...

Åh! Den där vill Molls ha! :)

Kram från Elin.

Anonym sa...

Åh vilken gosig giraff! Den skulle jag gärna vilja ta hand om:) Vilka fantastika saker du virkar! Kram från Anna E

annace@bredband.net

mia1973 sa...

Vilken liten söting. Den vill jag vinna.
Du har en fantastisk blogg som jag fastnat i efter att sett dig hos en annan kompis blogg.

Hälsningar Mia

Camilla sa...

Vilken söt giraff! Självklart vill jag vara med i utlottningen! Tycker du har en fantastisk blogg.

smurfan_ sa...

Vilken ljuvlig liten kompis! En sån skulle jag verkligen vilja vinna till min blivande bebis!

Du kan nå mig på smurfan_@yahoo.com om jag mot förmodan skulle ha sån tur.

Anneli sa...

Din blogg gör mig glad. Dina skapelser är verkligen fantasifulla. Vill gärna vinna den urgulliga giraffen.
Mvh Anneli
gustavssonanneli@hotmail.com

Nanna sa...

Åh den skulle jag vilja vinna till lilla Stickan! Nu håller jag tummarna för att jag blir den lyckliga.. Kram Nanna

Myssel sa...

Åh så söt! Jag vill gärna vara med. Vet precis vem som ska få den om jag vinner. :-)

Anonym sa...

Du är så jättebra, (och giraffen är jättesöt:D) därför vill jag såklart vara med!!

Anonym sa...

och förresten, om jag vinner(som jag hoppas på), kan jag få mönstret oxå då???Jag förstår nämligen inte så bra engelska:)

Cecilia sa...

Åh vilken superfin sötnos. Han får väldigt gärna flytta hem till mig! :)

christina sa...

Den vill jag gärna vinna till Skalis, han kan nog tycka om att känna lite på alla utskjutande delar. Hälsningar från Skalmans mormor!!

Anonym sa...

Jag ´vill gärna vara med på utlottningen,Den är ju såååå söt, Ska bli mamma snart igen den skulle passa perfekt till den lille/lilla. Du gör jätte fina saker. :)
min mail adress
holgerssonsm@hotmail.com

Fanny sa...

Självklart vill jag vara med! :) Giraffen är jättesöt! Min mail är fanny.sevrell@gmail.com

Linda sa...

ÅÅÅ vilken sötnos. Den får gärna flytta hem till mej. Kram

Therese sa...

Verkligen en härligt varm gul färg. Hoppas jag vinner!

Vardagsbetraktelser sa...

ja me vill ha giraffen. Tack lånet av sambon förresten. Vi hade kanonskoj....

Li.W sa...

Klart jag vill vara med! Vilken sötis!
Linda

Unknown sa...

Åh vilken söt! Jag kommer aldrig att lära mig virka. Jag försöker.... Tänk om jag kunde vinna den söta till min dotter som är lovad en virkfigur hur länge som helst!

Anonym sa...

Åh, den där skulle göra succé på "min" förskola :) jag jobbar nämligen på avdelningen Giraffen :)
Gillar din blogg med, har försökt virka men jag ger upp, och köper virkade saker istället.

Hälsningar
Åsa
asamyren@gmail.com

Anonym sa...

Jag heter Oliver och är fem år. Jag har giraffer på min vägg i mitt rum och jag skulle döpa honom till Benny. Kram Oliver

Skaparstigen sa...

Grattis till fin statistik! Så klart vill jag vinna en sovande giraff.

Madele sa...

Grattis till alla besök!
Jag vill vara med i utlottningen av den lille sötnosen. Om jag vinner ska jag visa den för mina barn och sedan behålla den själv! Ha! :-D

Kram Madeleine (timjan m 2)

Blue Eyes sa...

Min son hade älskade en giraff i sin samling av älskade gosedjur...
Grattis till så många besökare..
Jag kollar din sida dagligen och avundas dina fina virkningar och hemmapyssel!!

Varma vårhälningar,
Cecilia

Anna sa...

Å, vilken liten sötis! En sån vill jag ju förstås vinna! Giraffer är mitt favvodjur :)

Mia sa...

Grattis till alla besökare. Självklart vill jag vara med i utlottningen av den söta giraffen.

Trevlig kväll

Jaana sa...

Ååh, vilken söt och gullig giraff!
Den är jag gärna med och tävlar om.
Har även länkat till tävlingen på min blogg http://jaanasgottoblandat.blogg.se

Ha det!

Helena sa...

Hej! Här kommer en kommentar från en som aldrig har gjort det förr! Jag gillar verkligen din blogg, kollar nästan varje dag... Den söta giraffen skulle bli bra kompis med min kanin faktiskt! Fortsätt att blogga så att vi andra har nåt bra att se fram emot ofta! Har ingen egen blogg, så här kommer mailen: helenadahlbom@hotmail.com
hälsningar Helena

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen! :)
Kram Johanna

Min mail är Glitran@hotmail.com

alarnophotography sa...

Dina underbara, kreativa alster gör mig så glad! Du inspirerar mig varje dag och idag har jag köpt virknål, garn och några mönster och snart ska jag ta tag i att lära mig virka, jag kommer aldrig bli så duktig som du men du gör mig taggad att försöka!

Kattis sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla!!

Photo by Maria sa...

Åh så söt liten giraff.. En sådan hade jag gärna vunnit för att ge den till våra vänners lilla kille (6 månader gammal) som åker in och ut på lasarettet för olika operationer..

Kram Mia

Annefia sa...

Åååh, så bedårande söt! Jag vill gärna vara med i utlottningen om den.

LadyNight sa...

Tjolahopp. Jag är gärna med i din utlottning! Jättesöt giraff och mysig blogg :)

-LadyNight
http://pysselstund.blogspot.com

Malin sa...

Den sötnosen vill jag gärna vinna!

morslille sa...

Hvor er den nuttet, håber den skal til Danmark.
KH Charlotte

Johanna sa...

håhåjaja, sicken söt lite giraff =) Klart jag vill vinna en till min lilla Ossy. Berätta om giraffen som kommer från ett virkelivirk-hem med både en kung och en majkis. Han skulle inte tro sina ögon. det skulle vara något det.

Anna sa...

Jag vill också vinna. Min M är oerhört svag för just giraffer, både leksaksvarianten och på tröjor faktiskt. Tror att denna skulle gå hem. Vinner jag inte får jag väl virka en själv :)

Anna Cöster sa...

Åhhh dina virkade saker är så underbara!!!! Blir så glad av att se dem.

Kram Anna (Tobbes kusin i Norrköping)

Helene sa...

Jag vill oxå vara med i denna utlottning, en riktigt ljuvlig liten giraff!

Misan sa...

åhhhhh så söt jag vill va med i utlottningen :)

78misan@gmail.com

//Misan

Molly sa...

Sååå kul om jag vinner den fina giraffen! Kram Linnea

Pärlemor sa...

Åååå jag hoppas jag vinner, din söta giraff skulle verkligen trivas hemma hos mej tillsammans med mina lamm och hundar och bli ompysslad av mina barnbarn när de är här.
lillemor@extern.perskom.se

E.Winberg sa...

Åh, underbart söt! Här vill jag vara med :D

Petra sa...

Kul med så många besökare! Jag är gärna med i utlottningen av den söta giraffen, eller affen som min 2,5 åriga systerson skulle säga! Kram Petra

Jenny, Emilia, David sa...

Emilia vill vara med i giraff-tävlingen :-)

anna.hjort-larsson@hotmail.com sa...

Hej
Tack för en härlig blogg. Skrattar gott både nu och då. En sån söt liten giraff. Lånat ditt ord "virkelivirk" till mångas förtjusning.
Kramelikram Anna-panna

Anonym sa...

Åh den vill jag vinna :D
//Jelena
http://belleles.blogg.se

Glaver sa...

Ja den söta giraffen vill jag jättegärna vinna, ska ju bli moster inom kort/ Malin

Aisyah Helga sa...

So cute!! I'd love to join, too!

Johanna sa...

Jag vill självklart vara med =)!!!

Anonym sa...

Tack för en härligt, hjärtegò blogg. Jag blir alltid småleende, storskrattande eller bara allmänt tillfreds. Vill gärna vara med i utlottningen av den fina giraffen! Kramarom,Ingrid
i-rosen@hotmail.com

Cecilia (ceciliakisch (snabela) hotmail.com sa...

Åh! En giraff! Vår son Ludde använder TAKK och det senaste ordet vi lärde oss var just giraff eftersom han fullkomligt strålar när det är giraffer på TV eller i en bok! Giraffer står högt i kurs hemma och oss - och din finfina giraff skulle mer än gärna få flytta hem till oss!

Tack för en jättefin blogg!
*håller tummarna för vinst*

Evelina sa...

Hur söt får man va.... vill ha, vill ha, vill ha. Vilken fin blogg du har.
Kram Evelina-notold.blogspot.com

Linnéa sa...

Jag vill ha Jag vill ha Jag vill ha!!!
Den är fantastisk!
Kram

Fröken Eko sa...

Hejsan!

Jag vill gärna vara med i din utlottning :)
I högra sidospalten på min blogg har jag länkat hit!

Häls. F

My sa...

Vilken söt liten giraff! Den vill jag vinna åt min fina vän som älskar giraffer och fyller år snart. För övrigt är din blogg jättefin och jag blir så glad av att se dina alster och läsa om dina härliga ungar.

kungen o majkis sa...

Klockan är nu 22.06. Och jag har dragit en vinnare. Tack för din medverkan :-)!