fredag 1 april 2011

Hakat på horntrenden.

Jag har ju sett att det är väldigt inne med horn. Min pappa är jägare men jag gillar inte riktigt tanken att ha riktiga horn på väggen. Men jag tycker att det är snyggt.
Vilket dilemma.

Har på några bloggar sett en variant i betong som man stoppar grenar i. Och jag beslutade mig för att göra ett eget. I självtorkande lera från Clas Ohlson.



Kvistarna som fick bli horn hittade jag på ett nersågat träd. Så inget träd blev skadat i processen. Iallafall inte av mig. Störtgillar mossan.
På betongvarianten som man kan köpa står det I´m in love with nature my deer. Fick inte plats på min lerklump. Fick bli en variant. Och en stjärna. Störtgillar stjärnor.



Hjorthornsskölden hade pappa i garaget. Min rara farfar, som också var jägare, gjorde den en gång i tiden. Han skulle nog ha blivit något förvånad om han visste vad den skulle användas till där han stod och snidade. Och antagligen skrattat gott och skakat på huvudet.



Och ganska roligt är det ju faktiskt.

Ha det riktigt gott denna fredag. Och resten av helgen också för den delen.

10 kommentarer:

4U2 sa...

Vilken fantasi ... snyggare än de riktiga!

Linnea sa...

Vad kul att det inte bara är jag som finner det makabert att hänga djur på väggen. Fint blev det!

Therese sa...

Störtgillar idén! Börjar genast smida planer. Trevlig helg till er och er nya familjemdlem!

Marie sa...

Det blev riktigt snyggt :)Får alltid en massa inspiration när jag tittar in här

Marie

Photo by Maria sa...

Blev ju kanonsnyggt.. Påhittiga du..

Kram Mia

Vintage House sa...

härligt läcker...
ha en skön söndag
kram
sandra

h/saltaste bönan sa...

Gillar!! Mossan gör dem extra toppen.

Petra / Popetotrora sa...

Wow!! Så himla häftig! Vilken otroligt kul idé! :-)

Johanna sa...

Shit, vad fräckt! Du är inte bakom flötet du eller ;)

Kram!

Majsan sa...

Vilken underbar blogg du har! alltid kul att hitta nya inspirerande bloggar =O)
Skulle ta emot att ha ett riktigt uppstoppat djur på väggen denna var ide var riktigt rolig.
Kram Majsan