tisdag 19 april 2011

Ny frisyr.

Sambon var i Tyskland i helgen. Och när han var borta kom min frisör-lillasyster hem och bodde hos mig. Vi hade jättemysigt. Vi shoppade. Vi käkade påskägg. Sprayade loppisfynd. Och hon fixade till mitt hår. Färgningen kallas strawberry blonde. Lite röd-orange-blond så där. Med en hel drös slingor.



Roligt med lite nytt! Och idag på förmiddagen har jag suttit ute i solen och gottat. Lite för länge tydligen. Så nu har mitt lätt mintgröna ansikte slagit över i lite strawberry-färgat det med.

Och på Kungens 8-årskalas i helgen lyckades jag äntligen fånga en bild på Majkis i klänningen jag sydde.



Den passade faktiskt riktigt bra. Något suddig bara. Men det kanske går bort i tvätten.

6 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Snygg färg på håret...

Härlig bild i farten på klänningen.. Ja på Majkis med ;-)

Kram Mia

Engelska Villan sa...

Hahahaha! Du är ju för rolig!!!!
Kram på dej, din lilla jordgubbe ;)

Helena sa...

Letade efter beskrivning på virkad kyckling och hittade dina kycklinglår :) Kul idé! Ska se om jag hinner virka några påskägg också. Glad Påsk!

kvinnan med koftan sa...

blev lite sugen på att fixa min symaskin.....något fel på trådspänningen tror jag.
Har inte sytt sen flickorna var små och man fick göra prinsesskjolar på löpande band.

E.Winberg sa...

Blev riktigt snyggt, älskar färgen. Ser så naturlig men ändå stark ut på samma gång. Nu blev jag sugen på att bli lite rödhårigare!

Sabina sa...

Känner att jag kommer kommentera mycket. Hm, hoppas du ser de också, alltså, just det här inlägget, för jag skulle gärna vilja veta om du kan fråga din syster om jag verkligen får den där färgen om jag går ill en frisör och ber att få bli strawberry blonde, för precis den färgen har ju min dotter på sitt hår. Naturligt. (Avis)