söndag 3 april 2011

Virkad kyckling.

Jag har ju sett på många pysselbloggar att påskpysslet är i full gång. Det virkas ägg, rullas ägg i lera, det görs pastelliga påskharar av diverse material och det stickas små ulliga kycklingar.
Och jag vill ju inte vara sämre. Jag har virkat en kyckling. Eller ja... iallafall vissa delar av en kyckling.

Vad tror ni? Sätta fast i dörrkransen eller hänga i påsk-riset?



Jag är glad att jag började virka för 3 år sedan. Genom virkeriet kan jag vara kreativ. Och jag är också glad att jag började blogga. Jag trivs som fisken i vattnet i bloggvärlden.
Nu har min besöksmätare tickat över 50000. Och det vill jag fira. Nästa inlägg blir ett utlottningsinlägg.

Tack rara ni för att ni tittar in.

14 kommentarer:

bom sicka bom sa...

*skratt*
finfina kycklingdelar!
jag önskar att jag var sådär duktig som du på att virka!
grattis till 50000 besökare, glad att jag får vara en av de!
tack för en trevlig, mysig, inspirerande blogg!
ulrika

E.Winberg sa...

Haha, vilka häftiga. Kommer du på alla mönster helt själv? Du är ju otroligt duktig!

kungen o majkis sa...

Emilie: Jag både gör egna och använder mig av andras mönster. Mest egna tror jag. Är det andras mönster länkar jag alltid till mönstret :)!

Annefia sa...

Grattis till alla besökare!

Jag röstar för att använda dina fina kyckling(del)ar som dörrkransdekorationer. Det är alltid bra att dela med dig av sin kreativitet och humor till sin (intet ont anandes) omgivning. LOL

Maria sa...

Kan bli ett snygt páskris...ha ha ha
Tack själv för att vi fár ta del av dina fina mönster och härliga humor.

Photo by Maria sa...

Ja klart du kan hänga kycklinglåren i påskriset ;-) Och sedan kan Majkis ha det till att laga mat med :-)

Ja tack för att du bloggar och delar med dig av dig och dina barns liva.. Din blogg gillas av mig..

Kram Mia

zara sa...

Självklart ska dom sitta påskkransen:-) Rolig ide, fast du är ju duktig på det. Önskar jag med var mera påhittig, men man lär sig väl med tiden. Ja jag e en trogen läsare av din blogg.:-D Helt underbar. Man blir alltid glad
Kram Zara

Fröken Fräken sa...

Hehe! Det känns som att sådant pynt är precis vad påsken behöver... Så här inför påsken riskerar ju bloggar att översvämmas av gulligullandet, och jag är ju lite allergiskt mot sådant..

Jag kan meddela att Tracys hämnd satt rätt bra så här 25 år efter också! Fast paljetterad byxdress är inte ett klädval som jag själv skulle göra..

Engelska Villan sa...

Hahaha! Lilla Majkis, hon är väl en tacksam mottagare av alla fina alster?!
Ska du ha dem i dörrkransen? Ja, kyckling som kyckling liksom :D
Kram Anna

Cecilia sa...

Haha! Fantastiskt roligt!

Johanna sa...

Hahaha, det sägs att det är bara fantasin som sätter stopp för alla idéer och där verkar det inte sitta fast för dig. Helt underbart vilka alster du producerar!

Myssel sa...

Hihi, det var ett udda påskpynt. :-)

Johanna sa...

Ursköna kycklingdelar =) Och supergrattis till alla läsare, men hey, det är ingen konst med en så inspirerande blogg som du har =)

Ditte sa...

Lækre lår du har der! Er det muligt, at jeg kan få opskriften??
Mvh. Ditte