torsdag 7 april 2011

Nytt sytt. Rosenklänning.

Jag har nu haft min symaskin ett par veckor. Jag började ju min nya sykarriär med att sy en kjol förra veckan. Och det andra jag gav mig på var en klänning till Majkis. Jag ritade av en klänning från HM i hennes storlek. Och köpte några söta örngott på second hand. Gjorde överdelen av klänningen i ett rosenörngott.



Jag kantade ärmhål och halslinning med ett rosa-vitrutigt kantband. Klippte även upp och kantade ett litet sprund. Och gjorde en liten volang av ett pastelligt lapptäckemönstrat örngott.



Och ta mig sjuttan. Det blev ju faktiskt en klänning.



Majkis tyckte den var jättefin. Men inte tillräckligt jättefin för att ta på sig den så jag kunde ta kort på henne.
Nån måtta får det ju vara.

Och jag och Majkis hade i veckan turen att vinna två biljetter till Pippi på is i slutet på april. Vi blev så där riktigt tjolahopptjolahejtjolahoppsansa-glada. Iallafall jag. Majkis vet nämligen inget ännu. Och hon kommer inte få veta förren vi kommer dit. Överraskningar är det bästa som finns.

12 kommentarer:

Johanna sa...

Fy farao vad grym du är!!! Den blev ju mega - "jag kan tänka mig en sån klänning" - bra =)

Heja!

Och kram.

Josefine sa...

Vill bara säga vilken fin blog du har och vackra bilder. Innerligheten i ditt liv och Kungen som kämpar på, ni som familj.Man verkar få ett annat perspektiv på tillvaron i ett läge då livet förändras, när ens barn går igenom svåra tider. Såg en fin film om ett barn som har autism och kommunikationen mellan familj och honom. " The horse boy" Underbar dokumentärfilm om alternativa vägar att nå pojken. Vacker klänning förresten med rosor på. Själv hittade jag två sommasöta klänningar igår på bytingen, en bra second handaffär i Göteborg.

Mvh, Josefine

Camilla sa...

Wow, så snygg! Vi ska också och se Pippi, men jag är urdålig på att ha hemlisar, jag är bara tvungen att berätta och sen frågar ungen varje dag när vi ska åka.....

Mia sa...

Klänningen blev jättefin! Gillar det rutiga kantbandet mot det blommiga.

Lillasystern sa...

Jag vill också ha en klänning. Tack. Fyller ju typ år snart. O så. Tack.

Fröken Fräken sa...

Okeeej. Jag har ju haft in symaskin i typ tio år nu och fortfarande inte lärt mig att sy kläder. Jag försöker att inte bli avis utan bara full av beundran, men det är liiiiite svårt.. ;-D

Emilia sa...

Men så söt! Och vad roligt med Pippi på is!!

Myggan sa...

Vad fin!
Jag har för mig att frun sa att hon inte kunde sy, eller minns jag fel? =)
/Anna

Photo by Maria sa...

Vilken underbart söt klänning..

Åh vad glad Majkis kommer att bli, Pippi på is är nog superkul..

Kram Mia

Annefia sa...

Så ljuvlig!!!! Och grattis till vinsten!

Monkan sa...

Supersöt klänning.

design by mw sa...

Oj, vad duktig du är! Jättefin klänning.