onsdag 26 maj 2010

Tja, är väl dumt att bli helt godkänd.



Jag åkte med Majkis på bvc-kontroll. 2½-årskontroll. Majkis målade huvudfoting, gav den lilla bilen till mamma, stoppade hunden i muggen, stod fint på vågen, stod fint under mätstickan. Hoppade jämfota, räknade till 10. Sparkade på bollen. Jajamen, duktig tjej.
Men när BVC-tanten frågade vad hon hette svarade Majkis glatt:



- Jag heter Gunilla.

Tokiga unge. Oj, vad bra att Gunilla-namnet lyckades hänga sig kvar ända till Bvc-kontrollen ändå. Var lite orolig där att hon skulle ha glömt det tills nu. Oj, vad bra. Att hon inte hade glömt.

Kungen fick iallafall mer än godkänt idag när han vid nattningen sjöng Vem kan segla förutan vind. Hela andra versen. Jajamen, duktig kille.


Och jag då som gått och blivit värsta tur-gumman, vann tävling hos både Älskade hjärtegryn och Hillefant. Allt detta plus att jag har en dotter som heter Gunilla och en son som kan ro utan åror. Lucky me!

3 kommentarer:

Lillasystern sa...

Vilka sööta bilder på Gunilla... :)

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Söta Majkis, eller jag menar Gunilla ;-)
Duktiga kungen som kan hela den låten..

Grattis till vinsterna!!

Kram Mia

Skalmans mamma sa...

Ha, ha vilka godingar de är!