torsdag 26 augusti 2010

Okej då.



Det är höst. Jag ville det inte. Men nu är det så. Fast jag inte var färdig med sommaren. Känner mig snuvad på hela så kallade sommarmånaden augusti. Det regnar typ varje dag. Kyligt. Löven börjar skifta färg.

Okej. Höst it is.

Men så hände något jag inte var beredd på. Iallafall inte än på ett par månader. Och denna gången var det faktiskt inte mitt fel. Jag rensade i en gammal tidningskorg. Och hittade jultidningar. Från 2006.




Jag klappade lite. Och började bläddra. Något hände. Det började tindra i mina ögon. En varmfluffig känsla infann sig.
Jag vet ju om att jag är en jultok. Men redan i augusti?!
Nu har jag lovat mig själv att inte börja spela julmusik förren i oktober. Undrar om jag kan vänta så länge.


Då var då jag insåg. Shit. Jag har blivit IKEA.

6 kommentarer:

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

Här är en till som älskar julen vet inte riktigt vad det är men får en sån underbar känsla i magen!!

Fröken Fräken sa...

Ja, jag fattar inte heller hur det kunde gå så fort från höst till sommar.. för när man funderar på att ta på sig vantar så är det banne mig inte sommar, fastän det är augusti och borde vara sommar.. och inte var jag heller klar med sommaren. Det skulle jag iofs inte vara även om sommaren räckte till julen...

Och tack för frökengödslet! ;-D

Lilla huset på prärien sa...

Oj, oj... nej, jag vägrar! Inte jul ännu! Det kommer nog några fina soldagar till innan det är dags för höst. Hoppas jag. Fast idag är det kallt så in i norden här i Skåne och jag funderar på att starta en brasa...

canvas art print sa...

Lovely feature, thanks!

Mohka sa...

Very good comments, well done.

canvas giclee sa...

Got to love Ikea.