tisdag 7 juni 2011

Swoosch.

Precis så fort går tiden nu. Den långlediga helgen sprang förbi. Men vi hann ju med en del.

Vi har tillexempel:



Ätit jordgubbs- och rabarberpaj. Med en sjuhelsikes massa socker i. Det ska vara så.



Vi har också firat Kungens namnsdag. Tur vi har en professionell paketöppnarassistent i familjen.

Men framför allt har vi bara njutit. Njutit av sommaren. Och av värmen.



Jag brukar komma på att det är sommar nånstans i juli. Och få halvpanik över att sommaren snart är över. Så iår har jag påminnt mig själv om att det faktiskt är sommar redan nu. Så jag inte ska missa en enda sekund av sommaren 2011.

Och så här på slutet av terminen brukar man ju få papper om hur det ska bli till hösten i skola och förskola.

Kungen har fått. Och så fick även Majkis. Lite ny personal ska in på Majkis avdelning till hösten. Ett namn kände vi inte igen.

-Majkis, finns det någon fröken som heter Anneli på förskolan?
-Aa-a. Hon är fröken på en annan avdelning.
-Jaså? Hur ser hon ut då?
-Hon har lite ben. Och ett huvud.

Bra. Då vet vi.

2 kommentarer:

bom sicka bom sa...

Kanske bara lite alldaglig?

E.Winberg sa...

Jag blir alltid lite stressad så här års för jag inte vill att sommaren ska ta slut, för det går ju så fort när man har så mycket roligt, när det är så fina färger och dofter överallt och när solen skiner om morgnarna!