fredag 28 juni 2013

Sommarlov.

 Idag var Majkis allra sista dag på förskolan. I höst börjar hon i 6-årsklass.
Våra fröknar har varit alltid hur goa som helst och Majkis har stormtrivts. Och som en liten tackochhejdå-present pysslade jag och Majkis ihop varsin liten glasburk med praliner i till dem.
Och visst kom det en liten tår i ögat när jag plockade ner Majkis namnlapp från hennes fack. Vart sjutton tog tiden vägen?

För det känns ju som igår när jag och Majkis knallade iväg till förskolan allra första gången. Med sin fina ryggsäck på ryggen var hon stolt som en tupp.
Första dagen på förskolan.
 Och idag är alltså hennes allra sista dag där.
Allra sista dagen på förskolan.
Från en 2,5-årig liten mops till en 5,5-årig stor mops. Våran tjej ska börja skolan.

 Lunchtid idag på förskolan, Majkis till en fröken:

-Jag måste äta jättemycket lunch idag för nu kommer jag ju inte tillbaka till matsalen förren jag börjar skolan.
Och det gjorde hon. 

Så nu klarar hon sig fram till den 19 augusti. Kanske att vi stoppar i henne en glass nån gång ibland. Det är ju trots allt sommar.


8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Stort steg att börja skolan!:)
Rolig kommentar från henne. Klart hon ska ha en och annan glass, så hon klarar sig till augusti!;)
Kram

Petra / Popetotrora sa...

Förstår att det känns stort... med ett barn som börjar skolan plötsligt. Ett år kvar för min del. :)

Photo by Maria sa...

Ja åren de rullar på =)
en och annan glass får hon nog ha så hon inte svälter till den 19 augusti ;)

Kram Mia

Emilia sa...

Härligt med sommarlov :)

Fröken Fräken sa...

Ja de där åren som svischar förbi, de är ju ett mysterium! Och är det någon gång man helt enkelt måste äta glass är det ju när man har sommarlov. Eller när man önskar att man hade sommarlov förstås...

Systeryster och jag .... sa...

En stor dag för din dotter....
tiden går fort


Fina små burkar med gott i
uppskattat


Trevlig söndag

Sanna sa...

Urfina "avskeds" gåvor! <3

Maria sa...

Nu ska ni ha en riktigt fin sommar och så bra när förskoletiden blir en positiv upplevelse. Allt gott!