onsdag 3 mars 2010

Inte lätt det där med skillnaden på pojkar och flickor.

Familjen är samlad runt köksbordet.

Majkis ser finurlig ut och säger:
- Majkis är en pojke.
Pappan: Näää, du är ju en flicka. Pojkar har ju snopp.
Mamman: Vem är det som har snopp?
Majkis: Pappa har snopp. Kungen har snopp.
Kungen: Snopp!
Mamman: Ja, du har snopp, Kungen. Vad har du då, Majkis?
Majkis: Majkis har snippa.
Mamman: Då är du ju en flicka. Vad har mamma då?

Majkis: Deo. Under armen.



Jättepraktiskt ju. Nästa gång jag får en kallelse till gynekologen kan jag ju bara skicka min roll-on.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mer än praktiskt ;) Har flinat så mkt åt ditt inlägg m + å -. Hur länge man än står å försöker snygga till sej på vintern så är det kört å mintgrönt ansikte är svårt å dölja tom m brun utan sol ;)
Maja har en storebror som har en fin mössa. När vi va ute träffa vi en farbror som sa: -Åh vilken söt flicka.. HAN heter Arvid! - Men det står ju Svea på mössan :).
Ska mäta deras huvuden nu så skickar jag måtten till din mail så kan dom ju matcha varandra sen. Arvid i rosa m blommor å Maja m blå m stjärnor kanske ? Näe skriver önskan på mailet å tack för att du förgyller min dag m din blogg.
Kram Majas å Sveas (Arvids) mamma

Trasdockan sa...

haha, underbart ;)

Sandra sa...

Hon är rolig hon, lilla Majkis!:-D

Photo by Maria sa...

Ha ha ha.. Hon är för härlig..

Kram Mia

Anonym sa...

Fantastiskt mycket som rör sig i det lilla huvudet... :)

// Lillasyster-Sandra

Li.W sa...

Hej!
Jag har en sak på min blogg till dig!
Kram Linda

Wildabarnens mamma sa...

Dom är roliga dom små liven!
Undra vilka tankar som rör sig innom dom hela tiden...

Ha en toppen helg!

Kram Zara