lördag 5 februari 2011

Schlagerfeber.



Och så var det schlager igen. Har ni dammat av den rosa boan? Har mannen hängt fram sin guldskjorta? Hämtat paljettklänningen från kemtvätten?
Här ovan ser ni mig dagen till ära som förra årets vinnare Anna Bergendahl. Denna bilden har lärt mig två saker. Det första är att ska man vara Anna måste man bleka ner huden. Mycket. Det andra jag har lärt mig är att jag aldrig igen ska blondera mig. För-bövelen-kvinna-tänk-inte-ens-tanken-aldrig. Typ.

För att förbereda oss inför den stundande melodifestivalen har jag införskaffat mig en tidning med mycket viktig information. Och så har jag virkat en schlagermick.



Vill du också virka en mikrofon hittar du mönstret hos Saltaste bönan.

Och nu till tjejen som står för själva febern i schlagerfeber. 38,8 grader i schlagertemp.
Lill-sjuklingen som inte vill äta. Bara ostbågar. Hon får hållas. Det känns ju lite melodifestivalsaktigt ändå.



Majkis and her majkrophone. She looks very hot tonight.

Ha nu en riktigt go schlagerkväll.
Och må bästa låt vinna. Eller iallafall den minst sämsta.

7 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Men vad roligt med en egen virkad mikrofon :)
Ja, nu drar det igång, schlagertåget, kommer att bänka mig med en stickning och en påse smågodis + tre goa katter.
Kram

Karin sa...

haha...må bäste man...eller kvinna...vinna:D
ha en trevlig kväll. Förresten så var det en skitcool majkrofon du virkat:D
(kom du på vilken färg johannas mössa var i..eller vilket garn?!Vet du inte så gör dig inget besvär, men vet du kan du väl skriva det i min blogg, pleese)/kram karin

4U2 sa...

Söt dotter du har!

Johanna sa...

Oh no! Är det dags nu igen. Ska det Svenska folket åter upptas av schlagerfeber (både bokstavligt och bildligt tydligen ;)).

Tur att det finns andra kanaler, och tur att dvd:n är uppfunnen. Tror jag poppar popcorn och kör movie-night istället :)

(Men jädrigt frän mikrofon måste jag säga :D)

Fröken Fräken sa...

Här var det en av två som var entusiastisk inför schlagerfestivalen. Herr Fräken hade måhända hellre sett en buskis med Stefan och Krister vilket han avskyr... så...
Fräsig mikrofon! Om herrn här får en sådan kanske han blir mer positivt inställd?!

IA Nyckelpiga sa...

Majkrofon ha ha underbart.
Har ocksá gjort den. Det sjungs ofta pá "engelska" hemma hos oss nuförtiden wtchouweddyweddyhej....ungefär.
Alltsá det är inte jag som sjunger;)
Det är väl bra med lite nya schlager, kanske Kungen lär sej dom och sá fár ni nágot nytt att lyssna pá om nätterna?

Madele sa...

Tycker att du är snygg som blek blondin, men gillar dig kanske bättre som mörkt original. Jaha, hur ska jag nu lyckas få till TRE stycken Majkrophoner jag som inte ens kan virka??? Tre små grisar ääääälskar Majkrophonen!!! *Tar ledigt från jobbet i 6 månader och hamnar sedan i virkfobiträning*... Tack för psykosen! ;-D

Kram Madeleine (timjan2)