onsdag 10 november 2010

Välkommen vintern.



Och hej hopp så var vintern här.
Något slirigt på vägarna men i övrigt är det ju underbart härligt. På förmiddagen sken solen på snötäcket samtidigt som det dalade ner stora flingor. Vackert, vackert.



Visserligen hade jag stora planer på att gå ut i skogen och plocka mossa idag. Och pyssla ihop en snygg dörrkrans. Men vad sjutton.... jag fick göra det bästa av situationen, avvakta med mossplockandet, stanna inne, på med julmusiken, fixa en kopp te, hoppa upp i soffan och bläddra lite i min nya bok.



Boken fick jag helt oväntat på posten igår. En present som tack för att jag virkade ett brudpar till min kusins bröllop i somras. Jag sa att jag inte ville ha något för dem, så det var verkligen inte behövligt, men jag blev ju förstås väldans glad för boken!
TACK så mycket snälla faster E!

4 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

och tackvare snön var det lite ljusare imorse : )

Fröken Fräken sa...

Här kommer inte snön sådär vackert singlande ner...här har det vräkt ned snö från alla håll samtidigt som det har blåst. Det är inte så mycket mys och charm med det liksom..
Men jag är glad för alla som kan glädjas åt snön. Verkligen. Jo, typ. Själv försöker jag se framför mig en varm sommarkväll i juni.

Och så muntrar det ju upp med härliga berömmande ord på min blogg förstås! :-)

Karin sa...

du är så flitig, vilken energi du har. Men skönt att krypa upp i soffan med/kram

Lysande ögonblick! sa...

Så mycket snö ni har. Hos mig är det bara blask. :-)

En kopp te och soffa, underbart!