torsdag 8 mars 2012

Pippi-feber.

Nu börjar jag må bättre tack vare en omgång Kåvepenin. Och inatt blev ju förstås Majkis sjuk.*dunkar huvudet i väggen och ler fånigt* Feber och halsont. Vi är hemma och myser. Tittar på film. Käkar pannkakor och målar.

Mamman: Men ååh, vilken fin Pippi du har målat!
Majkis: Ja, och herr Nilsson på axeln också!
Mamman: Kan du inte måla lilla gubben också?
Majkis: Nä, jag kan inte det. Kan inte du måla lilla gubben åt mig, mamma?
Mamman: Näää, jag tror du kan! Försök ska du se!
Jag går iväg och hänger tvätt, när jag kommer tillbaka visar Majkis glatt upp teckningen nedan:

 

Majkis: Kolla mamma! Jag har målat lilla gubben nu! Och det gör inget att han ser ut som en sköldpadda!

11 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

ha ha ha , underbart!
Naia tittade pá Pippi VARJE dag i ca 2 ár.
Det är nágot visst med Pippi.

Helena, Craft and Creativity sa...

Bedårande! Pippi och herr Nilsson hade jag lätt kunna känna igen utan bildtexten (flätor, fräknar, rött hår)... Lilla gubben var lite klurigare. Men ack så söt! Vilken liten konstnär du har där hemma. :)

CreandoPhoto sa...

Ljuvlig ju! Ser väl vem som helst att det är Lilla Gubben. Alla bitar på plats - fyra ben, kropp, svans,huvud OCH den glada munnen! :)

Kramar Kicki

Rumpetuss sa...

Helt underbara teckningar!!!!

Photo by Maria sa...

Nä det gör verkligen inget att Lilla gubben ser ut som en sköldpadda, han är lika fin ändå när Majkis har ritat =)

Kram Mia

LissenTo sa...

Roligt när barnen ritar och lite lycka blir det att kunna rita det man inte trodde "hon" kunde.

Hittade hit genom annan blogg och kommer gärna tillbaks.

// Lissen

Millas hem sa...

Hej söta! Passar alldeles utmärkt för mig att ha namnsdag två dagar i rad!:) Bolibompa namnsdagen är snäppet bättre! :) Underbar sköldpaddshäst!! Hälsa Majkis det! Krya på er nu! Kram

Fröken Pimpinett sa...

Älskar barnteckningar - det är så befriande på något sätt. Inga krav på hur något borde se ut. Härligt!

Anonym sa...

Jag blir såååå glad av att läsa din blogg! Spar den alltid till sist av mina måsteläsabloggar som jag har!Det bästa kvar till sist liksom. Ha en fin helg och jag håller tummarna för att det nu får vara nog med "sjuka" i erat hus.
Kram från Anette :)

Anonym sa...

Vilka sköna kommentarer hon har :) Jag tackar för de fina äggen som damp ner i postlådan tidigare i veckan.
Kram Carolina

Nora sa...

Lilla gubben ser precis ut som mina teckningar på Mamma och Pappa när jag var liten;D Ha det gott!