söndag 24 januari 2010

Söndagsgåtor.

Hur-vet-man-att-ens-dotter-kommer-bli-en-jultok?
När hon frågar var granen är varje morgon...trots att det är 24 dagar sedan man slängde ut den.

Hur-vet-man-att-ens-26-månaders-dotter-börjar-bli-stor?
När hon, när det går förbi 3 killar i 25-årsåldern, plötsligt utbrister:
Titta, kommer snygg kille!

Hur-vet-man-att-man-har-en-sjuk-kung-i-huset?
Det ligger en tom hushållspappersrulle, 4 Ventoline och 4 Pulmicort-ampuller + en nässpray i sophinken efter dagens slut.

Hur-vet-man-att-Kungen-trots-feber-och-rossel-mår-ganska-bra?
Han sjunger Heeeeey Macarena.

Och nu en riktig kluring...

Vad gör kungen&majkis-mamman på kvällen när barnen somnat?



Eller, ja, okej då, så vidare värst klurigt kanske det inte var.

6 kommentarer:

marie sa...

Du är så otroligt duktig. En helt underbar mössa!!! det där med ventoline och pulmicort ampullerna känner jag igen, samma sak här hemma...

Unknown sa...

Superfin mössa! det kan man ju inte säga annat.

o roliga vitsar du får nog hålla i majkis så hon inte springer efter killarna...hihi
Ha det!
Anna

kungen o majkis sa...

Marie: Tack så mycket :-)!

AnnaSC: Bra att du tyckte mössan var fin ;-)! Ja, det blir nog till att stänga in fröken om några år, haha ;-)!

Sara sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har & vad duktig du är på skriva, du får verkligen till det :)
Undrar om du möjligvis säljer några virkade mössor? Tycker dom va så hemskt fina & skulle nog sitta fint på mina två barn ;)

Unknown sa...

Mina kom idag o OJ de är finare i verkligheten... Nu går jag omkring med min inomhus...

Anna o Axel (det är Axels som visas i inlägget...)

kungen o majkis sa...

Sara: Skicka ett mail så ska jag se vad jag kan göra ;-) erica@byggarn.se

AnnaSC: Vad bra att du gillade dem :-)! HAHA, ja, när det är så här kallt ute kan det vara skönt att värma öronen även inne :-D! Kram!