torsdag 28 januari 2010

Tjihooo!

Jag har fått min allra första blogg-award! Kreativ blogger minsann! Tack snälla rara Sandra!


Jag visste väl att jag skulle få mycket användning för den bilden! *slänger med håret*



Med utmärkelsen följer att jag ska:

* kopiera awarden till min blogg
* länka till personen som gett mig awarden
* berätta sju intressanta fakta om mig själv
* Välj sju andra bloggar att ge awarden till
* länka till deras bloggar
* lämna en kommentar i deras blogg med information om att du gett dem en award.

Jahaja, sju intressanta fakta om mig vareja....

* Jag har svårt för höger och vänster, min far tyckte att det var livsfarligt att övningsköra med mig, sa han sväng höger visste han aldrig vilket mitt höger var just den gången. Jag tycker att hela högervänstertjafset är lite väl styrt för min smak, ska det behöva vara så noga liksom.

* Jag har 3 ärr i ansiktet. Ärr på ena ögonbrynet som jag fick när jag sprang in i ett bordshörn, 4-5 stygn. Ärr på läppen som jag fick när jag åkte skridskor rakt in i ett ishockeymål, bet igenom läppen och det var då jag slog ut en del av min ena framtand också, snyggt. Ärr på hakan som jag fick efter en pulkadag i skolan, fröken var glad att ingen hade skadat sig när vi kom tillbaka, då snubblade jag och slog i dörren på ytterdörren på väg ut från skolan, typ 8 stygn. Jag höll t.o.m ett 5-minuters föredrag i 9:an om alla mina skador jag ådragit mig pga klumpighet.

* Jag var en hejare på luftgevär i min ungdom. Sexig sport. Lite vilda västern så där.

* Jag började virka när Majkis var ca 5 månader för att kunna matcha mössor med hennes jackor. Och kläder. Och nappar.

* Jag kan inte hålla krukväxter vid liv. Nej, inte ens kaktusar. Jag var blomvakt åt min moster en sommar och alla blommor på hennes altan dog. Tur att hon inte hade en hamster.

*Jag kan blåsa i mina händer så det låter som en lergök, mycket användbart.

* Jag hade en vandrande pinne som husdjur när jag var liten. Skojiga djur det där. Den nästan rörde sig ju. Flera gånger.


Jag vill ge vidare awarden till några av mina absoluta favoriter av kreativa bloggare:

Fröken Elsa
Sygryn
Bettina
Virkverket
Ulliga gulliga saker
Stjernfall
Pink friday

Vet ni, på lördag ska jag på SPA och få afternoontea framför brasa, bubbel, halvkroppsmassage och trerätters på kvällen. Och vet ni, i helgen ska jag få sova.

En hel natt. Hade jag orkat hade jag hjulat i hallen. Nu nöjer jag mig med ytterligare ett litet:

Tjihooo!

6 kommentarer:

Annika sa...

Oj, tackar så hjärtligt! Fin blogg du har!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Tack för awarden :) FIna saker du gör!

Photo by Maria sa...

Trevligt att få läsa lite saker om dig :-)
Grattis till awarden, den är du väl värd..

Njut nu av fredagen..

Kram Mia

Elin sa...

Grattis! Jag var ju imponerad av dig redan innan förstås men nu måste jag säga att jag är SUPER imponerad. :-)
Ha det så trevligt i helgen!

ps. Jippi! Har äntligen lyckats att skicka en kommentar.

Kram Elin

Veronica Tingvall sa...

Tusen tack va glad jag blir :-)
Kram/Veronica

lisa sa...

Va gullig du är, tack så hemskt mycket :D
vilket härligt byte du gjort med bettina förresten, båda måste vara super nöjda :D